Nytt år, nye muligheter!

Hvordan har du det nå? Hadde du en fin julefeiring? Har det gitt deg en god-følelse? Eller kjenner du deg ekstra sliten og ekstra tung i kroppen etter alle festligheter?

Jeg kjenner litt på begge deler! Jeg hadde en herlig jul, fine dager med en fin balanse av ro og aktivitet. Bra for kropp og sjel! Men jeg er også glad for å få hverdagen tilbake! Den er best!

Ved årsskiftet liker jeg å ta en liten oppsummering for året som har gått og lage en plan for året som kommer. Jeg opplever at planlegging er bra for min hverdag med fibromyalgi. Følger jeg alltid planen min? Neida! Men planer kan justeres!

Kanskje du skal prøve deg på en plan?

Først og fremst må du se litt tilbake på året som har gått. Fordi det er viktig å finne ut hva du er god på. Det må du gjøre mer av  i året som kommer! Hva er dine styrker? Du kan lese mer om dine signaturstyrker her.

Jeg er god på struktur i hverdagen og på motivasjon. Det tar jeg med meg videre! Jeg har fått gode treningsrutiner; både for kondisjon og styrke. Jeg trener med treningsappen til Ifit, både på tredemølle og for andre treninger. Her finner jeg den variasjon som gir meg motivasjon til å fortsette. Jeg har faste mål for treningen, men jeg vet også at det kommer uker der jeg er opptatt med møter og reiser, da trener jeg så godt jeg kan, tar opp mine rutiner igjen når det er rom for det. I tillegg vet jeg at kroppen ikke bestandig er på lag med mine mål. Det tar jeg med meg, tilpasser etter formen, samtidig som jeg fortsetter å utfordre meg selv.

Jeg er god på å finne ny kunnskap. I året som har gått følget jeg et kurs ved Folkeuniversitet innen ledelse. Det har gitt meg nytt og viktig kunnskap som jeg tar med i alt jeg gjør. I året som kommer har jeg planlagt et kurs innen økonomi ved Folkeuniversitetet. Det ser jeg frem til! Kjempespennende!

Men jeg trenger også å bli bedre på noe…

Jeg trenger å velge bort noe innimellom. Gi kroppen pusterommet den fortjener og trenger så sårt. 😍 Jeg må fortsette å se på det jeg gjør; MÅ jeg gjøre dette? Kan noen gjøre det for meg? MÅ jeg stå på hvert minutt? Eller kan jeg legge inn viktig tid til avslapping og den roen jeg trenger? Er dette noe som krever mer av meg enn det gir meg?

I året som kommer skal jeg stille meg selv disse spørsmål- om og om igjen! Fordi de er så viktig! Viktig for min hverdag og mitt liv med mine kroniske plager!

Hvordan har året ditt vært? Hva er dine styrker som du ønsker å ta med deg inn i 2024? Hva er dine mål? Husk å sette deg mål som er realistisk, ingenting er mer demotiverende enn å ikke komme i mål, gang på gang på gang. Du kan lese mer om SMARTe mål i kategorien mål øverst i bloggen.

Bruk dine styrker, så kommer du i mål, du også! 🥰

5 kommentarer
    1. God romjul til deg!
      Mitt mål er ryggen… skal operere den i januar… og ut fra det standpunktet skal jeg trene meg bedre 🙂
      Lag deg gode dager 🙂 klem

      1. Håper det blir en vellykket operasjon! Du er flink til trening, aktivitet og motivasjon, det hjelper deg masse i etterkant! Ønsker deg en fin nyttårsfeiring! 🤩😍🤩

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg