Tung sommerdag?

Selv om mange av oss elsker sommeren og varme dager, er det også flere personer med kroniske muskel- og skjelettpager som ikke har det så bra om sommeren. Noen blir faktisk verre på sommeren.

Men uansett om vi er glad i sommeren eller ikke, kan vi møte tunge dager, også på sommeren. Dager der du helst vil ligge under dyna, der du ikke ønsker å lese om alle fine utflukter og toppturer som blir delt på Facebook. Dager med mye smerter og utmattelse der mestring er et fremmedord.

Vi kjenner til disse dager alle sammen! Hva kan vi gjøre da?

Hva gjør vi når vi føler oss som Tara i varmen?

Jeg prøver å være litt fremfor dette stadiet. Jeg har noen fine aktiviteter som gir ro og næring til kropp og sjel. Føler at spesielt hodet mitt trenger det. Jeg trenger å legge stresset bort. Har jeg barnebarn på besøk, kan jeg sette meg ned og fargelegge sammen med dem. Noe jeg også kan gjøre helt alene. Fargeleggingsbok for voksne. Herlig! Mindfullness!

Også må jeg ha dager der jeg bare strikker, leser, ser på fuglene, går bare en kort tur og nyter roen rundt meg. Jeg trenger mange sånne dager! Og det er nettopp dette jeg også gjør på tunge dager. Kommer meg opp av sengen, fra sofaen, kommer meg ut. Kan bare sitte på benken min og se på fuglelivet, se etter ekorn -familien. Være i nået. Koser meg faktisk. Ofte blir formen litt bedre da, dagen kan bli litt lettere.

Og jeg vet at morgendagen kan bli en bedre dag! <3

2 kommentarer
    1. Ja jeg er en av de som egentlig blir dårlig av sommervarmen…. og jeg sliter når det blir for varmt… klarer rett og slett ikke sitte ute og steke meg og slikt…. er mye inne… men helst går jeg tur – kanskje i fjøra og bader litt…. Jeg er en av de som gleder meg til andre årstider rett og slett, fordi sommeren får frem smerter i kroppen….
      jaja men etter hvert så lærer man seg hvordan man skal gripe dagen… 🙂

      Lag deg en fin mandag 🙂

      1. Det er ikke lett å ha ha det sånn, Mette! Så bra du har lært å mestre det. Her i nord er sommeren ofte som en fin høst, med få varme dager. Passer meg fint! Ha en fin dag, du også! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg