Sommer Challenge!

Vi er kommet godt i gang med sommeren. En sommer der vi kanskje har litt mer tid enn ellers i året. Tid vi ønsker å tilbringe med dem vi har rundt oss. Hjemme eller borte. Noen av oss med kroniske plager har det litt bedre om sommeren, noen ikke. Sommer er det for alle.

Men vi vet også at høsten snart banker på døren. Høsten der vi skal i gang med hverdagen igjen. Kanskje starte opp med nye utfordringer. For at du skal være klar for høsten, vil jeg gi deg en Challenge.

Hva skal du gjøre:

Minst 3 til 4 ganger i uken skal du sette av 10 til 15 minutt til deg selv. Denne tiden kan du fylle med det som passer deg. Det kan være tøying, som er veldig viktig og nyttig ved fibromyalgi og andre revmatiske diagnoser. Men det kan også være avspenning eller mindfullness, som er viktig for å redusere stresset vi har i kroppen og hodet.

Tidsrommet:

Sommer Challenge starter nå på mandag 25 juli og vi avslutter på lørdag 6 august. To uker der du skal prioritere deg og din helse, samtidig som du får nok tid igjen til de som er rundt deg.

Hva får du?

Jeg skulle gjerne har trukket ut en eller flere av dere til å få en liten premie. Men som dere vet, har jeg ingen sponsere til min blogg. Men dere får en premie! Alle får en premie! Helsegevinst! Dette vil gi deg en liten boost for kropp og sjel, akkurat det du trenger før du skal i gang med høsten!

Deler du?

Jeg håper dere vil dele deres erfaringer. Det er så kjekt og så nyttig å lese hva dere gjør! Nyttig for meg, nyttig for alle som følger denne bloggen! Del deres erfaringer i kommentarfeltet på Facebook-siden til Mallemey. Du finner siden ved å klikke på ikonet øverst i bloggen her.

Jeg skal gi deg litt tips til tøying, avspenning og mindfullness.

Toying: Her  finner du en oversikt og video med gode øvelser.

Mindfullness: Det er ikke så vanskelig som det høres ut! Det betyr bare oppmerksom nærvær, være i øyeblikket. Å være ute i skogen, bare jeg, høre på fuglesang, se på naturen, er god mindfullness for meg. Kanskje noe for deg? Eller noe helt annet?

Avspenning: Dette trenger heller ikke å være så vanskelig som det høres ut! Det finnes mange avspenningsprogrammer der ute, men du kan også gjøre det så enkelt som dette: Bruk musikk som får deg til å slappe av, legg eller sett deg ned, konsentrer deg på din pust, pust med magen, kjenn etter i kroppen din, kjenn hvordan den føles akkurat da, fra hodet til lilletå, samtidig som du puster rolig inn og ut – det er god og enkel avspenning.

Så kom i gang! Ta utfordringen! Dette klarer du!

Nå håper jeg du vil dele med oss andre hva som fungerer for deg! Har du gode øvelser? Steder på nett der du finner gode programmer til avspenning eller mindfullness? Noe du gjør? Del gjerne! 💜

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg