Somatics og fibromyalgi ?

Har du hørt om Somatics? Jeg hadde aldri hørt om det! Men så fikk jeg høre at dette var noe som de hadde startet å ta i bruk ved et av våre flotte rehabiliteringssteder her i Nord; Nordtun HelseRehab. Noe som skulle være bra ved flere revmatiske diagnoser, også ved fibromyalgi!

Hva er Somatics? Somatics lærer deg å regulere dine egne muskelspenninger, slik at du selv kan redusere spenninger og bli fri for smerter i kroppen. Fordi det er faktisk ingen andre som kan lære kroppen din til å oppføre seg annerledes- vi må lære vår egen kropp å kjenne.

Effekten av Somatics kan være økt livskvalitet; både emosjonelt, mentalt og fysisk. Når vi lærer kroppen og musklene å slappe av, blir forbedret bevegelighet et resultat av dette.

Dette vil jeg vite mer om!

Dette er Sol. Bildet og informasjonen jeg deler med dere er hentet fra hennes nettside Solsomatics

Sol er den eneste i Norge som er sertifisert til å utdanne de som vil lære mer om Somatics og de som vil bli instruktør. Sol er i Bodø denne helgen og jeg deltar på kurs med henne!

Dette er så spennede! Kurset startet i går, på fredag, og skal være til søndag. Starten har vært spennende, mye nytt og veldig interessant. Nå, etter en natt der jeg har fordøyd de første inntrykkene, er jeg klar til en ny kursdag.

Jeg skal dele et nytt innlegg med dere i morgen, etter kurset er ferdig. Så deler jeg mine erfaringer med dere. Er dette noe som kan fungere ved fibromyalgi? Er det vanskelig? Tror jeg at jeg klarer å redusere mine smerter? Mange spørsmål jeg trenger svar på!

Jeg er spent! Er du? Følg med i morgen! 💜

4 kommentarer
    1. Dette høres veldig spennende ut! Jeg har god effekt av avspenningsøvelser, så jeg er spent på å høre mer om denne metoden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg