Pust med magen!

Vi nærmer oss jul. I år, som i fjor og året før. 💜 Hvordan har du det nå? Føler du at du er i rute, eller har du mye som skal gjøres fremdeles? Har du funnet roen, eller stresser du?

Jeg tror jeg må si ja til begge deler!

Jeg prøver å følger mine råd, alt jeg deler med dere. Har redusert mine oppgaver, kuttet ut det som ikke er viktig. Jeg fokuserer på det som gir meg noe, det som gjør meg glad, det som gir meg energi. Stopper opp. Som da jeg var på tur og kom over reinflokken her. De er så fine! 🥰

Pust med magen! Det er det tannlegen min bruker å si før han skal gjøre noe skummelt. 😉 Men jeg har faktisk tatt det med i hverdagen. Stopper opp, puster med magen, det går bra! Når jeg kjenner på stresset, når jeg synes det er mye som gjenstår før julen kommer, gjør jeg nettopp dette. Det hjelper!

Jeg vasker ikke masse i huset nå, det tar jeg gjennom året, når jeg har tid og kropp til det. Jeg kjøper bare julegaver til barna i familien. Jula er til for barna, de andre får gjennom året. Jeg bruker lite tid i butikkene og nettbutikker, prøver ikke å kjenne på kjøpepress og fristelser. Jeg baker ikke masse; baker litt, kose-baking. Akkurat passe!

Så jeg går tur, trener, leser, strikker; akkurat som mine dager skal være. Julestemning? Det får jeg hver dag gjennom julekalenderen på tv, fin julemusikk, julegodt og julekaker. Jeg koser meg! ❤️

Kort oppsummert :

  • Oppgaver: finn ut hva du må gjøre i desember og hva som kan vente
  • Kjøpepress: Tenk deg litt om. Hva trenger du, hvilken gaver må du kjøpe, hva kann reduseres. Ikke fall for fristelser! Det blir januar med faste utgifter og regninger.
  • Julestemning: Du kan få julestemning av enkle ting. En fin film på tv, god musikk, en pepperkake, det lille som får deg til å tenke jul.
  • Energi: Utmattelse er noe som er der hele året. Også i desember. Derfor må vi passe på å finne små energikapsler; finne øyeblikk der vi kan slappe av, gjøre noe som gir oss energi.
  • Julen: Planlegg! Julen skal bli bra for deg og alle andre. Derfor må du planlegge dine juledager; hva er dine oppgaver, hva kan du få hjelp til, hva skal du være med på, hva kan du la være.
  • Pust med magen! Husk at du er godt nok som du er! Du skal ha det bra! Når du har det bra, så har alle rundt deg det bra, fordi alle er glad i deg. ❤️
6 kommentarer
    1. Pust med magen 😍
      Jeg har sluttet å stresse til jul – desember er en slik koselig måned og jeg tar ting langs med.
      I dag fant jeg ut jeg ville bake boller til jul så nå står deigen og hever seg 💜
      God jul 🎄

    2. Takk skal du ha, så fint du skriver og setter fokus på viktige ting i vår hverdag.Ønsker deg og dine ei riktig god jul og et godt nyttår. Juleklæm fra Evelyn.

    3. Så godt budskap, trengte det, hele desember gikk fløyten i forkjølelse og jeg er til etters med alt…. Men det blir jul.

      God jul, Marleen 💕

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg