Prioriterer du rett?

Hvordan har du det i hverdagen? Har du mye du må ta hensyn til? Hensyn til din familie, kanskje har du barn som trenger sitt, hensyn til jobben, hensyn til de verv du evt har, hensyn til dine venner, og masse masse mer! Hvor kommer du og din helse i denne rekken? Når tar du hensyn til hva som er viktig for deg?

Jeg tror at mange av dere svarer at dere er langt nede på denne listen. Vi prioriterer ikke oss selv! Hvorfor ikke? Er ikke du viktig? Er ikke jeg viktig? Klart vi er viktig! Men vi er bare sånn! Du og jeg, vi føler så mye omsorg! Vi ønsker å gjøre alt så bra for  alle andre. Til og med når vi møter noen på bussen ønsker vi nedprioritere oss selv. Reiser du deg når en gammel dame trenger sitteplass? Tenker du at hun trenger å sitte? Hva med deg? Din rygg? Dine hofter? Dine knær? Hvorfor er en fremmed viktigere enn deg? Nå brukte jeg bare et eksempel så du ser bildet mer tydelig. Jeg ønsker å vise deg hva som skjer i hverdagen. Når vi nedprioriterer oss selv, ikke tar egentid, ikke bruker nok tid på trening, ikke hviler nok, da går det utover vår helse. Hva skjer når din helse blir dårligere? Da har du enda mindre kapasitet og du får mindre overskudd til å gi den omsorgen du ønsker! Derfor må du prioritere deg selv, din hverdag og din helse. Det er viktig for deg og alle rundt deg!

Jeg prioriterer! Jeg er her igjen! På Reuma Sol i Spania. Vårt vakre Reuma Sol, behandlingsstedet til NRF. Jeg skal delta på et kurs for frisklivsagenter. Som frisklivsagent skal man delta på kurs med jevne mellomrom. Oppdatere seg, få ny inspirasjon og ny kunnskap. Etter kurset har jeg bevilget meg noen ekstra dager her i Spania. Dager jeg skal bruke på trening, egentid, avslapping og for å lade batteriet mitt. Jeg kjenner at jeg har behov for det etter en travel høst;  travle tider setter seg lett i kroppen. Da må man prioritere. Prioritere helse. Det gjør jeg nå! Helse for meg er masse trening, både styrke og kondisjon. Skal gjøre masse av alt! Neste uke skal dere få en oppdatering. Og fine bilder fra en fin plass.

Følg med!

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg