Nye utfordringer

Jeg skal gjøre noe nytt og spennende! Hele sommeren har jeg gledet meg til å dele dette med dere; ventet til sommeren og ferietiden var over, så flest mulig skulle få lese det.

Jeg har kjent på et behov for å jobbe mer med min personlige utvikling. Jeg føler at det er viktig å utvikle meg, samtidig som jeg ønsker å mestre min hverdag med fibromyalgi enda bedre. I tillegg vil jeg lære å hjelpe andre enda bedre. Også vil jeg gjøre noe som er for meg, som person, ikke bare som tillitsvalgt. Da jeg leste om NLP, visste jeg at jeg hadde funnet hva jeg søkte etter. Hva er NLP?

NLP betyr Neuro Lingvistisk Programmering. Ved å lære dette, vil du oppleve å øke kvaliteten på mange områder i livet ditt. Du kan rett og slett bli bedre til det som er viktig for deg! Det kan være ledelse, foredrag, utdanning, sport, forhold, mestring og mer. Mestring! Dette har jeg lyst å undersøke! Hva kan NLP bety for meg i min hverdag som kroniker? Kan jeg øke mestringsfølelsen min? Kan jeg redusere smertene? Utmattelsen?  Det er dette jeg skal vurdere hele veien, dele med dere, holde dere oppdatert. Kanskje dette er noe du vil prøve en gang?

Neuro fordi alle våre opplevelser, bevisst og ubevisst, kommer fra våre sanser og det sentrale nervesystem

Lingvistisk fordi mentale prosesser er kodet, organisert, gitt mening og endret gjennom språk

Programmering fordi mennesker fungerer som et system hvor opplevelser og kommunikasjon er skapt av våre sekvenser, mønstre og program.

NLP er mer enn terapi, man går ikke bare i fortiden, men man lærer å se fremover, skape positive forandringer og muligheter. Det er en studie av den menneskelige måten å reagere på og en praktisk tilpasning av hvordan mennesker tenker. Og vi kommuniserer alltid, vi klarer ikke å la være! 🙂

Kurset jeg skal ta, er online. Jeg har vurdert mye og lenge hvordan jeg skulle gjøre dette. Det finnes flere alternativer, fysiske kurs som tilbys i tillegg til online kurset. Kurset jeg valgte er på nlp.online.nu, som tilbyr Norske, Svenske og Danske kurs. De er sertifisert av NFNLP, og underviser under NFNLP`s supervisjon.( NFNLP har eksistert i over 20 år, og sertifiserer alle NLP utdannelsene i over 50 forskjellige land) Kurset krever egeninnsats, disiplin, og ca 120 studietimer. Jeg valgte dette fordi det var mindre kostbar enn fysiske kurs, som er fint når man bare lever av trygden sin. Også synes jeg det er bra at jeg kan jobbe med det når jeg ønsker det, når formen er der, når det passer for meg og min helse. Jeg har et helt år å bruke på dette.

Jeg skal holde dere oppdatert hvordan dette går; hvordan jeg gjør dette praktisk, hva jeg lærer og hva som det er nyttig i min hverdag. Om du ønsker å lese mer om NLP kurset, kan du klikke deg inn  her.

Jeg er spent og jeg gleder meg masse! 🙂

 

6 kommentarer
    1. Marleen det er bare helt utrolig hva du får til 👏👍 lykke til med studiene. Savner deg og håper vi en gang i løpet av høsten kan sees om ikke annet i bassenget.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg