Morsom trening

Vi er i gang med høsten! Etter sommeren kan det være fint å komme i gang med hverdagen igjen, gjør de vanlige hverdagsting, gjør det du skal. Mange av oss ønsker nå å komme i gang med trening og aktivitet igjen. Noe som er spesielt viktig når man plages med vonde muskler og stive ledd. Da kan høsten være en vond tid, der man trenger ekstra bevegelighet og ekstra styrke. Vi må rett og slett røre på oss, selv om det i starten også kan være vondt!

Hva kan vi gjøre og hvor henter vi motivasjonen?

Du må gjøre noe du liker! For å bli motivert, for å beholde motivasjonen og for å ikke gi opp, må du finne noe som gir deg både bevegelse og glede.

For meg er turgåing en viktig treningsform. Nå som jeg har flyttet, er jeg stadig ute etter nye turstier. I går fant jeg en ny sti! Opp til noe som heter Utsikten, en tur på 1,8 km. Det er en god treningstur for meg! På høsten er jeg ofte litt mer tung i pusten, så under gårdagens tur pustet jeg som en gammel elefant. Jeg pustet så mye at vår eldste hund så flere ganger opp om det gikk bra med meg.:-)

Det går faktisk bra! Fordi jeg kommer meg opp! Jeg når målet mitt! Da er den tunge turen opp glemt og jeg blir SÅ fornøyd med meg selv! Jeg føler mestring!

Men det er så mye mer man kan gjøre! Mye har endret seg på grunn av pandemien, men mange aktiviteter kommer sakte men sikkert i gang igjen. Jeg følger med på nett og ser mange morsomme aktiviteter man kan prøve seg på. Hva med golf? Fin aktivitet, ute, noe som er bra mot smitten. Golf er faktisk noe flere og flere har oppdaget de siste år. Men også mange bassengtreninger kommer i gang igjen, sosiale turer med din lokale revmatikerforening, sykling, yoga, dans, m.m. Her er det veldig mye å velge blant! Finn noe som kan passe deg, din helse og dine interesser. Prøv deg frem! Kombiner, varier, gjør litt forskjellig!

Jeg trenger en liten puff for å komme litt i gang med styrke- og kondisjonstrening igjen. Neste uken skal jeg starte opp med noe som heter: Klar- ferdig- tren! Et digitalt treningskurs for mennesker med muskel og skjelettplager. Jeg får tilgang til dette fordi jeg er medlem i Norsk Revmatikerforbund. Det blir spennende å prøve! Kanskje dette er noe for deg? Les mer om det her

Fikk du tips til morsom trening? Jeg håper det!

3 kommentarer
    1. Jeg burde nok trene litt mer jeg også ja. Vet ikke om jeg fikk mer lyst til å trene (skal en del til å motviere meg…), Mene jeg fikk i alle fall veldig lyst til å gå ut å leke med såpebobler 😀 Tur går jeg da 🙂

      1. Ja, men da er du der! Ofte skal det ikke så mye til! Du kommer deg ut, er i bevegelse! Det er flott! Sikkert nok for deg! Der er vi forskjellig alle sammen og har forskjellige behov! Vi skal heller ikke overdrive! Ønsker deg en fortsatt fin helg! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg