Min sommer, min helse

I dag litt om mine utfordringer, min sommer hittill, og mine løsninger.

Flytting. Som jeg har skrevet til dere før, har vi flyttet til Nesna. Der har vi funnet drømmehuset; et nydelig lite og lettstelt hus, uten trapper. Det var noen tøffe dager mens vi holdte på, men når jeg nå ser tilbake, har jeg klart meg utrolig bra! Lite smerter, selv om jeg har utfordret kroppen med tunge løft og lange dager. Jeg tror at treningen som jeg gjør hele året, har bidratt til denne suksessen! Også har jeg prøvd å legge inn pausedager. Dager der vi bare var på hytta; ikke så noen esker, ikke så noe som skulle gjøres.

Turer. Jeg har gått masse turer! Ikke mange dagsturer og toppturer, men turer i nærområdet mitt. Jeg er så heldig at jeg har nydelig natur i nærområdet mitt! Bildet er fra en tur på Nesna fjellet. Her på Nesna kan jeg bare stikke ut for en tur. Mange muligheter til både lange, korte, tunge og lette turer. Alt etter formen. God som styrketrening og god for kondisjonen! God bevegelse for hele kroppen. Samtidig er stillheten godt for hodet. Så jeg har gått! Masse! I regn og i finvær!

Hytta. Norgesferie har vært ypperlig for oss i år! Når flyttingen krever krefter og ikke minst penger, er det kjekt å ha en hytte. Vi har en hytte i Nordsjona, med nydelig utsikt over både hav og fjell. Der har vi vært masse. Samtidig er kjøreturen hjem kort, så vi har kjørt litt etter været. Vært mange herlige sommerdager på hytta. Også der har jeg turmuligheter. Rett bakom hytta går stien opp i skogen, opp på fjellet. Kjempegod trim, stille, ikke folk, ikke smitte. Helt trygt! I tillegg har jeg padlet litt, herlig! Både gåturer og padleturer gjør så godt for både kropp og sinn. Mine energikapsler!

Familie. Som dere kanskje vet, er jeg fra Nederland. Har mine søsken og min gamle far der. Hver sommer har vi kjørt til Nederland for å være sammen med dem og for å besøke hjemlandet mitt. Det ble avlyst i år. Det kjennes rart, en sommer uten å ha hilst på faren min, uten å ha kjørt i landet mitt. Bildet er tatt to år siden, da far var på besøk i Norge og vi tok han med på båttur. Gode minner. <3 Jeg håper å få muligheten til å besøke han senere i år. Uansett gleder jeg meg allerede til neste sommer. Da SKAL jeg til Nederland! Nå snakker vi mye på telefon, er flink til å holde kontakten. Her hjemme har jeg både barn, svigerbarn og barnebarn; koselig å få dem på besøk og tilbringe tid sammen. <3

Egentid. Ellers har jeg brukt mye tid på strikking, lesing, kos. Litt tid har gått til NRF arbeid; høstens kurs skal forberedes og i tillegg er det ofte noe uforesett som oppstår. Trening har jeg også brukt litt tid på, mindre enn jeg ønsket, men tanken har vært der. :-). Min viktigste trening har bestått av mine turer.

Så sommeren har vært kjempefin hittill, noen vonde dager, mest gode dager, litt dårlig vær og litt utfordringer- mest av alt har sommeren vært herlig! Det skal den fortsette å være! Hvordan er din sommer, hva er dine utfordringer?

4 kommentarer
    1. Har sett bloggen din er lagt ut på NRF lokalt, her jeg bor. Tenkt å lest inne på den. Ser du er flinkt til å komme deg ut, så viktig og så vanskelig. Ellers skjønner jeg det er dumt at du ikke får besøkt Nederland og faren din. Utfordrende i disse dager, men vi får håpe at vi kan få en åpnere verden igjen, snart. Syns sommeren fyker for fort avgårde og alt en tenkte ramler av i farten. Og slitenheten.

    2. Koronasommeren blir nok stående som sommeren vi ikke gikk over bekken etter vann, og vi fikk gjort mye, sammen med våre. Flytting – så spennende dere har det, og bra at dere faktisk gjør det mange bare tenker de skulle gjort. Håper du snart får treffe papsen din. Fortsatt fin sommer 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg