Min energi- i balanse?

Kjære lesere, jeg har savnet dere!

Jeg har savnet å dele mine tanker med dere, jeg har savnet de fine tilbakemeldinger, jeg har savnet støtten jeg føler som kommer fra dere. Jeg måtte ha en pause fra bloggen for å ta vare på meg selv og energien min. Det må jeg fremdeles, men jeg trenger å blogge igjen, dele igjen, være sammen med dere igjen. Kanskje ikke akkurat hver uke, men når jeg har tanker jeg vil dele, inspirasjon jeg kan gi til dere. I`m back! 😀

Hvordan har jeg det nå? Jeg har det fremdeles travelt. Hva med energien min, utmattelsen, smerter? Det har jeg tenkt mye på, spesielt forrige helg, da jeg ledet kurset Sykt Aktiv i Sandnessjøen. Er jeg SYK eller AKTIV? Eller begge deler?

Det har blitt mange kurs og møter nå i høst og november topper virkelig. Jeg må vel være helt utslitt nå, ikke sant? Men jeg er ikke det! Jeg er overrasket selv! Så klart har jeg vært veldig trett og sliten når jeg har kommet hjem etter møter og reiser. Det har vært mange kvelder der jeg ikke har klart å holde meg våken, akkurat da jeg skulle se favorittprogrammet mitt på tv. Men etter en god natt med søvn har jeg følt meg ovenpå igjen. Uthvilt, klar for en ny dag.

Hvordan har jeg klart dette? 😅

Først og fremst tror jeg det er viktig med en plan. Jeg hadde en slags plan for høsten! Å se at dette kom til å bli travel, for så å lage en plan, er en del av min oppskrift. Ta en bloggpause var litt vondt, men nødvendig. Planen innhold også aktivitet og trening. Jeg føler at dette er kjempeviktig for meg! Mine turer gir meg rolig aktivitet og reduserer stresset jeg har i kroppen, mens min kondisjons- og styrketrening har gitt meg styrken i kroppen og hodet som jeg trenger.

Er det så enkelt med en plan? Klarte jeg å følge planen hele tiden? Neida! Noen uker var det ikke rom for de turer og den treningen jeg ønsket, noen dager var ikke energien der til å gjennomføre det jeg hadde planlagt. Men også det var med i planen! Jeg visste at det skulle bli sånn og gjorde så godt jeg kunne på de dager og uker jeg hadde tid og overskudd til det. Det som har hjulpet meg mest er at jeg får så mye energi og god-følelse i kroppen av mine turer og min trening! Det føles såååå godt! Belønning til meg, min kropp og mitt hode! 😍

Jeg må avslutte med kjærlighet. Jeg får så mye kjærlighet som bærer meg gjennom hverdagen min. Kjærlighet og enorm støtte på hjemmefronten. Han støtter meg, passer på meg og er med å tilrettelegge mine dager. Fordi har er klar over at det er viktig for meg. Jeg føler at jeg får mye støtte og kjærlighet fra alle rundt meg; min familie, det fine styret og sekretæren i fylkeslaget som jeg jobber med, og alle andre som heier på meg. Det betyr så uendelig mye! Også er det MIN kjærlighet. Min kjærlighet for saken jeg brenner for; Norsk Revmatikerforbund og revmatikere i Norge, samt likpepersonsarbeidet og diagnosearbeid for fibromyalgi. Min ❤️-sak! Det gjør at jeg FÅR energi av å holde kurs og foredrag og delta på møter, har gode samtaler og erfaringsutvekslinger med alle fine mennesker jeg møter på min vei. DER finner jeg min energi!

Takk for at du leser det jeg skriver, følger bloggen min. Også DU gir meg energien jeg trenger!

4 kommentarer
    1. du e et heilt fantastisk menneske, <3
      du inspirere folk rund deg ,
      du e veldi vældi flenk i dæ du jær påde på revmatiker førenigs fronten å på heime fronten, tenk å va syk å aktiv samtidig !
      vældi god å førnuftig planlægging av høst aktivitetan kombinert mæ fri tid , du e rå tøff 💪❤️

    2. God morgen !
      Så koselig å se deg her igjen! 😀 Tenkte med meg selv at nå er det lenge siden jeg har lest innlegg fra deg 😀

      Man må ta vare på seg selv. Porsjonere ut energien er ikke enkelt…..

      Forutsigbarhet er nøkkelen til mye. Ha planer. Det er så viktig at folk ikke aner det. Og støtte på hjemmefronten ikke minst <3 Kjærlighet!

      Stor klem til deg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg