Mål i sommer

I starten av året har du kanskje satt deg noen mål? Ikke bare mål for treningen din, men også mål for hverdagen? Mål med tanken på hverdagsmestring og energibalanse, der du har jobbet med å få en best mulig hverdag?

Nå er sommeren her! Hva nå?

Ta deg et steg tilbake! Det er fint om du vil tenke litt over dine mål, hva du har klart  og hva du vil jobbe videre med etter sommeren. Ta dette med deg til høsten! Nå er det sommer!

Også i sommer kan vi ha mål! Men de skal være enkel, med fokuset på at du skal ha det best mulig! Hva skal til?

Energibalanse er noe vi må ha fokus på hele året. Også på sommeren må vi ta pauser når vi trenger det, bruke tid på oss selv og vår helse og be om hjelp når vi trenger det.

Aktivitet er også blant de fokus som skal være tilstede hele året. Våre muskler og ledd trenger bevegelse for å fungere bra, for at vi skal ha minst mulig smerter, hele året.

Hvordan blir sommer-fokuset da? Jeg har bestemt meg for å gjøre masse av det jeg liker best! Jeg skal finne aktiviteter jeg liker! Gjøre treninger og aktiviteter jeg liker best og legge de litt mer kjedelige treninger på vent til høsten. For meg betyr det at jeg skal løpe og gå masse turer, samtidig som styrketreningen min skal vente til høsten.  Jeg skal også gjøre masse meg-ting! Lese, strikke og bare være meg. Jeg skal bruke tid sammen med de jeg er glad i og nyte sommeren. Så kan jeg sette meg nye mål og være motivert til det når høsten kommer.

Hva blir fokuset ditt i sommer? Hva skal du gjøre mye av?

 

2 kommentarer
    1. Kjøre innom steder vike har vært, må få bort noen steder på skrapekartet, så det blir kysten. Se, gå turer, slappe av, treffe familie, nyte ferien og det å kunne reise. Har som mål å komme meg opp på Dønnamannen, min bror har hytte på Dønna, og kanskje Vega trappa

      God sommer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg