Lys i adventstiden

Nå går vi inn i adventstiden. En koselig tid, men også en tid full av forventninger og aktivitet. Hva føler du når du tenker på adventstiden? Gleder du deg? Kanskje du kjenner også litt på dårlig samvittighet fordi du gruer deg litt?

I innleggene fremover  i adventstiden vil jeg prøve å gi deg enkle tips, noen god-ord, kanskje noe som kan gi deg et lite løft i denne tiden. Fordi vi alle fortjener å ha en fin adventstid. Både med kroniske plager og korona!

Lys

Vi er kommet inn i mørketiden, det er faktisk ikke så lenge før sola snur. Her oppe i nord er det ikke mange timer med dagslys. Noen dager blir aldri helt lys. Jeg prøver å få med meg dagslyset. Kommer meg litt ut på dagen. Noen dager er litt tunge, så da blir det bare en kort tur. Men jeg kommer meg ut! Det gir meg litt energi!

Synes du at jeg maser om de turene mine? Klarer du ikke å gå tur? Kanskje du vil bare sitte litt på benken i byen og se på folket? Deilig det også! Hva med å kjøre innom båthavnen og få litt sjøluft på benken der? Eller frisk luft med utsikt over vinterlandskapet på utsiktspunktet rett utenfor byen? Bare en tur til nærbutikken for å kjøpe noe godt?  Mange muligheter! Husk å kle deg godt! <3

Lys og varme

På facebook og Instagram kan vi se fine bilder, alt man helst bør gjøre i adventstiden. Da er det lett å få dårlig samvittighet over alt man ikke får til eller ikke har overskudd til.

Men det er ikke DET denne tiden handler om! Nå skal du kose deg, gjøre akkurat det DU har kapasitet til. Da betyr en tekopp mens dere ser på en koselig serie like mye som alt av baking, vasking og pynting til sammen! Å tenne et lite telys på en kald og mørk kveld kan gi masse kos. Kanskje gjøre noe enkelt som betyr mye? Kan du ta en telefon til noen du ikke har snakket med på lenge? Gjør dagen litt lysere og litt varmere til noen du kjenner? I denne tiden med pandemien er det garantert flere du har savnet å snakke med, men også flere som kjenner litt på ensomhet. Din telefon kan bidra til både lys og varme. ❤️

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg