Jeg er blitt NLP Practitioner!

I fjor høst startet jeg på kurs for å bli NLP Practitioner. Jeg kjente på behovet for å jobbe mer med min egen utvikling, samtidig som jeg ønsket å mestre min hverdag med fibromyalgi bedre.

Jeg startet på online kurset på nlp-online.nu. Hadde et år å bruke på dette før eksamen, estimert til ca 120 studietimer. Jeg klarte det! 🙂 Har bestått eksamen og venter på sertifikatet som blir sendt fra USA.

For dere som ikke har lest innlegget mitt rundt temaet i fjor eller ikke husker helt hva NLP er, skal jeg oppsummere litt.

NLP bygger på flere grener av modern vitenskap og samles i et komplett system som gjør NLP utøveren i stand til å forbedre deres eget, men også andres liv på mange forskjellige punkter. NLP blir blant annet brukt til terapi, å endre vaner, bedre kommunikasjon på arbeidsplassen og i det private. Du kan lage de endringer du vil ha og møte verden som den beste mulige utgaven av deg selv! Den utgaven som du ønsker å være, men kanskje ikke tør eller kan være- ditt sanne jeg! <3

Hva har jeg fått ut av kurset? Jeg personlig? I min hverdag med fibromyalgi?

Jeg synes jeg har lært mye!

Først og fremst respekt for andres modell av verden. Alle sammen reagerer vi ut fra vår modell av verden, som er forskjellig for oss alle sammen. Det er kjempeviktig å huske at min modell av verden ikke er mer riktig eller bedre enn din modell av verden. Ved å vise respekt for din modell av verden, får jeg muligheten til å forstå deg bedre og til å forbedre kommunikasjonen med deg.

Jeg har lært mye om kommunikasjon, lært å oppnå bedre kommunikasjon med de jeg møter, med de jeg ønsker å hjelpe, med de som ønsker å hjelpe meg, med de jeg har rundt meg. Det er kjempeviktig i min hverdag med kroniske plager og gir meg økt livskvalitet.

Jeg har lært teknikker for å skape harmoni og balanse i kroppen, endre adferd, bryte tankemønstre. Mye nyttig som jeg skal prøve å gi plass til i hverdagen min, for å bli en litt bedre utgave av meg selv. Bit for bit.

Disse nye kunnskaper tar jeg også med meg i min hverdag som tillitsvalgt, likeperson og her i bloggen. Jeg føler at dette er nyttig kunnskap som gir meg utgangspunktet og basen til å kunne hjelpe andre på en enda bedre måte. Det er bra!

Takk til NLP-online, som har gitt meg muligheten til alt dette! 🙂

Les mer om NLP-online her

 

2 kommentarer
      1. Hei! Det var skriftlige oppgaver, som var helt fine når man brukte litt tid på det. Man får tilgang til oppgavene når man har gått gjennom alle moduler, og har da god tid før det skal sendes inn. I tillegg er det en oppgave der man skal ta en video der du demonstrerer noe av det du har lært. Helt ok! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg