Ikke som alle andre?

Tilbake i hverdagen etter påsken. Hvordan føles det? Jeg håper du hadde en fin påske, som var bra for deg. Men jeg vet også om mange som får litt vondt inn i seg av alle spørsmål og historier om hvordan påsken var. Mange kan føle seg litt utenfor, ikke helt som alle andre.

Hvorfor?

Denne påsken var en påske uten restriksjoner og en påske med fint vær; en påske der man kunne gjøre alt! Men hva med våre kroniske plager? De skaper fortsatt begrensinger. Allikevel kan vi ha det fint, både i påsken, pinsen og 17 mai. På våre premisser!

Jeg har senket skuldrene i påsken; rolige dager på hytta med avslapping, god mat, strikking, en god bok og korte turer. Til og med litt trening. Ingen lange turer, ikke har jeg vært sosial, jeg har bare vært meg. Akkurat det jeg trengte! ☺️

Får jeg dårlig samvittighet av å se og høre om alt det fine folk gjør? Føler jeg meg utenfor?

Nei, ikke nå lenger! Jeg har øvd litt på dette, jobbet litt med dette. Nå gleder jeg meg på andre sine vegner. Blir glad for alt det fine de får til. Men jeg vet også at det er mange der ute som er #usynligsyk, som lever med sine utfordringer- på hverdager og festdager.

Jeg er veldig fornøyd med min påske. Glad for de fine dager jeg hadde, stolt over å kunne nyte det. Disse dager har vært min medisin, akkurat det kroppen min trengte nå. En herlig påske! Men kanskje trenger jeg ikke å ha det akkurat sånn neste påsken. Fordi formen er aldri lik! Noen perioder er bedre, noen perioder er mindre bra. Derfor må vi ta dagene som de er og tilpasse oss etter formen. Også i påsken og andre høytider. Jeg har kjent meg styrket nå som jeg er tilbake i hverdagen igjen. Også er jeg veldig glad for å være tilbake til mine rutiner; fordi de er best…😉

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg