Hverdagsgleder i desember

Vi er midt i desember. En travel måned, en koselig måned, en måned full av forventninger. Jeg skal ikke fortelle deg hva du skal prioritere, hva du skal huske på og hvor du står selv opp i alt dette. Det har du funnet ut for lenge siden! I dag vil jeg gjerne snakke om gleder. Store og små gleder. De er så viktig! Små gleder som kan gi deg den roen du trenger akkurat da, små gleder som kan bety veldig mye for deg eller  for noen som står deg nært.

Jeg har vært veldig travel i en lang periode nå. Nå i advent hadde jeg hengt opp julegardiner på kjøkkenet, men fikk ikke tid til de i stuen. Jeg hadde fortalt meg selv at det var helt greit! Min måte å prioritere på. Men det har plaget meg. Nå, denne uken, tok jeg tak og hengte  opp julegardiner i stuen også. En stooor glede å få gjennomført! Så fornøyd!

Forrige helg var hytte-helg. Herlige dager med en god bok i fanget og en kopp te på bordet. Det er hverdagsglede! I går hørte jeg plutselig en veldig fin sang på radioen. Jeg måtte stoppe opp og høre ordentlig etter. Herlig! Det gir glede og ro! Julekalenderen på tv; koselig, søt, desemberfølelse for meg!

I går gikk jeg i byen, smilte til en tilfeldig forbipasserende. Og fikk et smil tilbake! Det er noe som gjør dagen min lysere! Også noe så enkelt som min lille hund som ligger i fanget mitt og sover, gir meg glede. Mange små gleder i min hverdag. For meg er det viktig å stoppe opp og nyte disse gleder, bli bevisst.   Hva er det som gir deg glede?

Vi vet at det er mange som er ensom. Det er sårt å tenke på. Heldigvis er det mange som gjør noe for de som er ensom. Mange bra tiltak. Du kan også gjør noe! Et smil, en liten melding til noen du kjenner og som du vet sitter alene, en telefon, omtenksomhet. Det skal ikke så mye til og det betyr så mye! <3

 

Jeg ønsker dere alle mye hverdagsglede! Nytt øyeblikkene! 😊

4 kommentarer
    1. Hyttehelg høres supert ut! SKulle gjerne hatt en slik hytte og stukket av til av og til 😀

      Å gi et smil til noen du ikke kjenner – og få et smil tilbake – det varmer <3

      klem

      1. Ja, det er herlig på hytta! Vi fikk den først i år, noe jeg også hadde drømt om i alle år. En herlig plass for avslapping. Ha en fortsatt fin advent, Mette! Klem.💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg