HelsEcamp- reisedagen

Velkommen til HelsEcamp!

I dag skulle jeg reise til Spania for å delta på Helsecamp. Nå har jeg startet reisen, i hodet mitt. Jeg tar med dere som leser bloggen min. Hva skal vi gjøre denne uken? Hvordan skal vi gjøre dette? Jeg har tenkt å gjøre dette til en fin uke for oss alle sammen; der vi trener, kjenner på kroppen hvordan dette fungerer, vi skal lære litt, bli inspirert og konsentrerer oss på vår hverdagshelse. Denne uken skal jeg vise vei, jeg skal få frem kunnskapen dere alle har fra før. Fordi det er dere som er ekspertene på deres helse! Jeg skal vise veien i prosessen med å dra det frem! Også skal vi kose oss!

Programmet

  • Lørdag- reisedagen.  Forventninger, middelhavskost og avspenning
  • Søndag- planleggingsdagen. Målsetning, yoga og være sammen
  • Mandag- hverdag. Yoga, foredrag og walk and talk
  • Tirsdag- konsentrasjon. Aerobic, foredrag, middelhavskost
  • Onsdag- puls! Yoga, opp i puls, lytte
  • Torsdag- styrke. Egen aktivitet, styrketrening, middelhavskost
  • Fredag- refleksjon. Yoga, zumba, målarbeid
  • Lørdag- hjemreise, avspenning, evaluering, veien videre.

Forventninger

Nå ønsker jeg at du tenker på forventningene du har til denne uken med HelsEcamp. Hva forventer du å få? Hva forventer du av deg selv? Din innsats? Hva forventer du av kroppen din? Effekten? Skriv gjerne ned disse forventninger, så tar vi de frem i slutten av uken.

Lunsj sammen

Her finner du oppskriften til en enkel men deilig pastasalat. Bildet dere ser er fra kurset Matnyttig med Norsk Revmatikerforbund. Vi laget en lignede salat den dagen, og det som er fint å vise med dette, er at det er så enkelt å variere oppskriften. Ønsker du å bytte ut egget med laks? Gjør det! Ønsker du Philedelpia ost i det ? Gjør det! Vær kreativ! Bruk det du har i kjøleskapet!

Tanken her er at du kommer i middelhavsstemning, sammen med andre eller alene! Denne salaten er enkel, mange kan like den, selv våre ungdommer! Fint å spise med hele familien! Bor du alene? Lag maten sammen og spis sammen med en venn via FaceTime!

Avspenning

Vi avslutter dagen med avspenning for å få en fin start på denne uken. Har du lastet ned appen MyWorkout go? Den kan du prøve gratis, og koster ellers kr 44 i mnd, uten binding. Last den ned her

Har du egene avspenningsøvelser og vil du heller bruke dem? Det kan du gjøre!

Finne frem til avspenningsvideo: Når du er på startskjermen, velger du treningsvideo nederst, går opp i høyre hjørnet på forstørrelsesglasset og velger uttøying. Da kommer du til det du ser på bildet. Velg avspenning på gulvet med Helle eller på stol med Alexander. En fin avslutning på dagen!

Jeg legger ut et lite innlegg i ettermiddag/kveld, for å evaluere dagen i dag og for å vise vei til morgendagen. <3

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg