Helsecamp dag 4- tema konsentrasjon

Så er vi kommet til tirsdagen! Hvordan går det med deg nå? Jeg håper du har det bra og trives med HelsEcampen! Gikk det bra med treningen? Full konsentrasjon!  Det er spennende å prøve noe nytt! Jeg synes det er kjekt å gjøre dette på rommet mitt, der jeg kan hoppe og danse så ingen ser meg! 🙂 Likte du foredraget? Nyttig informasjon i vår hverdagsmestring! Smoothien var enkel å få til, bringebær er nydelige bær og kjempesunt. Kanskje noe du vil lage flere ganger?

Onsdag 22 april- opp i  puls!

Er du klar for yoga igjen? Nå kan du velge: ønsker du å fortsette med videoen introduksjon til yoga? Eller kanskje du føler at du er klar for neste trinn? Da kan du velge en av videoer som heter grunnleggende yoga. Jeg personlig skal fortsette med introduksjonen, synes den begynner å fungere litt bedre for hver gang, selv om mine posisjoner er ikke helt sånn som på videoen. 🙂 Kjenn etter og prøv deg frem!

Dagens tema er puls. I dag skal vi bli både varm, svett og andpusten! Trening der du kommer opp i puls er viktig for hjerte og blodårer, du får i gang hjertepumpe! Samtidig gjør du gode bevegelser som gir deg bevegelighet og bygger styrke i muskler og ledd. Gå inn i appen, velg treningsvideo, velg aerobic og velg videoen med Helle på 19.06 min som heter aerobic puls. Er du redd for at dette blir for tøff for deg? Her må du huske igjen at du kan justere det du gjør, tilpasse intensiteten av bevegelsene. Du kan løfte mindre høyt, mindre bevegelser og gjøre det du klarer. Så er timen ferdig etter knappe 20 minutt. Stå på!  Etterpå kan du roe ned med en uttøyingsvideo. Lykke til!

Hvordan skal vi avslutte denne dagen? Jeg vil gjerne introdusere dere for Reumapodden fra Norsk Revmatikerforbund, om du ikke har hørt på den før. Lett å høre på, mye nyttig informasjon. Du finner den her.

Jeg håper dere får en kjempefin onsdag! Jeg gleder meg! Gleder meg til mere yoga og ser frem til en skikkelig treningsøkt!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg