Helsecamp dag 3- hverdag

Hvordan var mandagen? Startet du med yoga? Det gjorde jeg! Herlig! Jeg føler at jeg begynner å få det litt bedre til nå og kan konsentrere meg mer om pusten. Jeg trodde alltid at jeg egentlig ikke likte yoga, men nå er jeg ikke så sikker lenger! 🙂 Har du fått til en tur? Walk and talk? Det som er så fint med denne HelsEcampen, at om du kanskje ikke har tid til alt den ene dagen, det er lett å flytte det til en annen dag. Programmet er romslig og gir plass til egne justeringer!

Jeg håper du likte foredraget med Anna! Veldig nyttig å ta med seg i hverdagen!

Tirsdag 21 april- konsentrasjon

Også denne dagen er det tre oppgaver. Jeg har funnet frem til en spennende trening med Helle. Når du åpner appen, klikker du nederst på treningsvideoer, klikker på forstørrelsesglasset oppe i høyre hjørnet og velger aerobic. Så scroller du ned til timen aerobic og styrke, på 26.30 min. Blir du skeptisk nå? Tror du at dette er noe du ikke får til? Kanskje du heller ønsker å gjøre noe annet? Det kan du gjøre, men jeg anbefaler å prøve timen! Det er bra for hodet og kroppen å prøve seg på noe nytt, koordinasjon og rytme. Hvis noen av bevegelsene er for tøff, velger du å gjøre det enklere, fra oppbyggingen. Du trenger ikke å snurre rundt, du trenger ikke å hoppe, du trenger ikke å løfte beina høyt! Gjør det du klarer, all bevegelse er god bevegelse! De siste minutter får du noen styrkeøvelser, så pass på å ha liggendes klar en treningsmatte. Også her må du gjøre det du klarer. Trykk gjerne på pause før du starter på styrkeøvelsene, så du kan drikke litt. Dette klarer du! <3 Etter denne økten kan du søke på uttøying og velge uttøying på 6.10 min. Uttøying er viktig!

Litt middelhavskost igjen. Veldig enkelt denne gangen. Etter treningen passer det utmerket med en deilig smoothie! Jeg har funnet frem til en enkel, men veldig god variant. Det tar bare 5 minutt! Les oppskriften her.

Tid for foredrag! Jeg har valgt et foredrag av revmatologen Hilde Hammer, som hun hadde på dialogseminaret på Rikshospitalet i 2019. Jeg har aldri før hørt en revmatolog si så mye fornuftig om fibromyalgi! Jeg var der og hørte på henne, men jeg skal også videoen! Du finner foredraget her.

Har du en annen diagnose enn fibromyalgi? Da kan du gå til siden jeg viser til på you tube allikevel. Der finner du foredrag om mange flere diagnoser. Norsk Revmatikerforbund har mange spennende video ute på you tube!

Du kan også velge innlegget med psykologen Elin Fjærstad, om utmattelse. Et bra foredrag, som du finner her.

Kos deg med tema konsentrasjon denne tirsdagen! <3

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg