Gi litt mer f…


Du må gjøre sånn, la være å gjøre sånn og helst gjøre mye av sånn. Får du også litt nok av alle gode råd, alt du bør gjøre for helsen din og alt du ikke skal gjøre for å ha det bra? Vil du egentlig bare krype under dyna og ikke gjøre noe av det som er bra for deg?

Men for å unngå dårlig samvittighet gjør du det som forventes av deg?

Nå går det mot sommer, men også nå må vi mestre våre hverdager. Vi har prøvd å slappe litt av i vinter og nå føler vi at vi må være flinke igjen. Vi må være i aktivitet, trene, spise rett, være sosial og masse annet som skal til i en kronisk hverdag.

Hva skjer når vi ikke gjør det? Da kommer samvittigheten!😵‍💫

Feil! Bort med dårlig samvittighet! Gi litt f…!

Av og til blir det litt mye sukker på meg, kanskje mat jeg reagerer litt på. So what? Det går bra! Noen ganger gjør jeg noe jeg får vondt i hendene eller ryggen av. Også? Jeg vet det er forbigående. Noen dager er bare dager med lite aktivitet og mye avslapping. Ja? Dette kaller jeg for å stresse ned. Noen heftige kursdager eller møtedager som slår meg helt ut i etterkant? Det går seg til igjen! 😉 Jeg har mange sånne øyeblikk og dager, der jeg bevisst gjør noe som ikke er bra for meg og min helse. Ingen problem! Det kan du også gjøre!

Men….du må fremdeles ha kontrollen! Gi litt f… i dag, ta tilbake hverdagen din i morgen. Med fornyet energi! 💜

3 kommentarer
    1. Ja sånn er hverdagene! Jeg gjør stadig ting som jeg vet ødelegger energiregnskapet mitt. Med overlegg. Men da har jeg tatt det valget og så får konsekvensene bare komme. Og det gjør de! Øver stadig på å gi meg sjøl lov til å “gi blanke” i alt jeg burde… Får det plutselig til 🙂 Lag deg en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg