F for februar

Februar en en fin måned, synes jeg. Du har kanskje ikke tenkt så mye over det? Hvordan kan februar være en fin måned?

Frem: Vi er kommet til den tiden på året der vi kan se litt fremover. Selv om vi lever fremdeles med en pandemi som gjør alt usikker, tillater vi oss selv til å tenke litt på våren og sommeren. Hva skal vi foreta oss da? Kan vi planlegge litt av sommerferien? Sånn helt forsiktig? Ved å se litt fremover, gleder oss til det som kommer, skaper vi små gleder. Disse er viktig i vår hverdag! <3

Feire sola: Vi merker godt at dagene blir lengre nå, sola er kommet tilbake og skinner inn i mange stuer nå. Herlig! Utnytt sola! Å komme seg ut, gå en kort eller lang tur, alt etter dagsformen, er god medisin! Lyset er viktig for energien din, smertemestringen din, humøret ditt.

Fint og kaldt? Vi som har fibromyalgi, men også mange andre med muskel- og skjelettsykdommer, blir påvirket av været. Jeg kjenner ofte på det. Jeg blir mest påvirket av ustabilt vær; blir dårligere når det snør, regner, blåser, omslag i været. Det er vær som setter seg i kroppen min! Været som vi har nå her i Nord er bra for meg! Det er veldig kaldt, over lengre tid. Men kulde kan jeg takle! Jeg tar på meg varme klær og piggsko, kommer meg ut, prøver å få det til hver dag. Det kjennes godt! Jeg får bevegelse, frisk luft, lys og en herlig ro i hele meg. Prøv det, du også!

Fremdriftsplanen: I januar har jeg skrevet litt om planen min. Hadde gjort en oppsummering av året som var og laget en plan for 2021. Vi er ikke kommet så langt inn i året, men det er fint å stoppe opp litt allerede nå. Hvordan går det med planen din? Min plan var å jobbe for å finne løpeglede. Prosjektet mitt med å lære å løpe. Det går fint! Jeg ønsket å løpe på tredemølle minst to ganger i uken, styrketrening med egen kroppsvekt en gang i uken. Det har jeg klart! Uten ekstra smerter! Føler meg bedre! Jeg er stolt! Og det gir meg mot til å fortsette! Dette året ønsker jeg også å takle stress litt bedre. Stress tar veldig på kroppen min. Det har ikke gått fullt så bra. Der må jeg tenke litt ekstra, ta et steg tilbake innimellom og planlegge bedre. Det skal jeg klare!

Kanskje du skal ta en liten stopp? Hvordan går det med deg? Hva er du god på? Hva ønsker du å gjøre mer av? Gi deg selv en boost og få nye krefter! Jobbe deg frem til en fin vår og en fin sommer! <3

2 kommentarer
    1. Ikke lett når man sliter psykisk og kroniske sykdommer. Ting er tøft om dagen og samtidig et lite brudd i foten stopper mye for meg men heldigvis så kommer jeg meg ut. Så jeg krysser fingrene for at det kanskje blir bedre fremover.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg