Er du litt forvirret?

Noen av våre symptomer ved fibromyalgi, men også ved mange andre revmatiske sykdommer, er kognitive problemer. Hva betyr dette?

Dette er noe du sikkert kjenner igjen! Du føler at du har blitt mere glemsk. Har du gått ut i kjøkkenet og glemt hva du skulle der? Jeg har! Har du stått i butikken og glemt hva du skulle kjøpe? Kommer hjem med noe helt annet? Jeg har! Føler du at du ikke får frem de rette ordene, roter litt når du snakker? Jeg gjør det! Er det vanskelig å konsentrere seg noen ganger? Jeg synes det!

Dette kaller vi fibrotåke!

 

Jeg er så glad at det finnes et ord for dette!

Og jeg sier det igjen; det er så viktig å vite mye om vår sykdom! Viktig å kjenne dine (mulige) symptomer! Det er selvfølgelig ikke likt for alle, men jeg tror mange kjenner seg igjen.

Før jeg var klar over at dette var et av symptomene til fibromyalgi, har jeg vært litt bekymret innimellom. Hva var dette? Skulle jeg få tidlig demens? Mange rare tanker man får inn i hodet.

Jeg synes fibrotåken blir verre når jeg stresser. Det hjelper å stresse ned. Men det er også mye annet vi kan gjøre.


Jeg stresser ned ute! Bare være, nyte stillheten, være i aktvitet. Det er min medisin!

Men det er mye annet også. Viktige ting som kosthold, aktivitet, sosial omgang, lære nye ting, m.m. Du kan lese om det i innlegget fibrotåke

Så håper jeg at jeg har klart å berolige deg: å være småforvirret er helt vanlig for oss med fibro! 😄

8 kommentarer
    1. Ja den merker jeg, når jeg er sliten, stresset eller tåka heng nedover fjella. Er jeg i god form ellers blir det humor ut av det, hvis ikke er det sårt. Men har heldigvis folk rundt meg som skjønner hva jeg mener og vil si

      1. Herlig å ha folk rundt seg som forstår! 😍 Så du blir påvirket av været med dette også? Det har jeg ikke tenkt så mye på! Det skal jeg følge med på. Ha en fin søndag! 🌼

    2. Jeg var redd jeg hadde begynt å bli dement, men så fikk jeg det forklart når jeg var på et rehabiliterings opphold. Det kan være veldig plagsomt til tider, men det var en enorm lettelse å få vite at jeg ikke var dement iallefall.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg