En sånn dag….

Det er bra å jobbe med hverdagsmestring, bra å være positiv, men hva med disse dager der absolutt ingenting fungerer?

Når jeg våkner denne dagen kjenner jeg meg mer sliten enn jeg var i går da jeg la meg. Skal jeg bare bli i sengen? Nei! Det er bare å komme seg opp, da blir det sikkert bedre. Dagen viser seg til å bli en tung dag, med hodepine og generelt mye smerter. En dag der å komme seg over gulvet er en reise for seg selv. En dag som tar så mye av min kapasitet at bare tanken på #treningsommedisin er utmattende! En dag som kjennes uendelig…

Hva gjør jeg på en sånn dag? Hvor er positiviteten nå?

På en sånn dag gir jeg meg selv lov til å synes litt synd på meg selv. Henter noen ekstra klemmer fra han jeg bor sammen med. Tenker litt på alt jeg er så flink til å skrive om; hva med litt aktivitet, litt frisk luft, tenke positiv? Det fungerer ikke i dag! I dag må jeg faktisk lytte til kroppen, som sier at dagen i dag er en pause-dag! Jeg finner en god bok, en kopp te,  strikker litt, ser litt på tv, prøver å finne roen. Ikke så lett!

Heldighvis har jeg ikke så mange sånne dager. Det er det viktig å tenke på! Når det kjennes som verst, er det fint å kunne tenke på at morgendagen med stor sannsynlighet blir bedre. Men du skal også gi deg selv lov til å ta et steg tilbake, lytt til kroppen, tenke egenpleie. Kanskje dette er dagen du kan bli skjemt bort litt ekstra? Det hjelper med en god klem, litt ekstra service, litt pleie og litt omtanke! Men da må du huske å kommunisere! Du må fortelle hvordan du har det, hva du trenger og hva dine kjære kan gjøre for deg nettopp på denne dagen! <3

2 kommentarer
    1. Ja, lov å sture og sutre litt innimellom. Det har alle lov til. Det viktigste er å ikke BLI i det. 🙂 Håper dagen blir litt bedre etterhvert <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg