En ny start


En hverdag med fibromyalgi er en hverdag som trenger planlegging. Samtidig er det en hverdag som er uforutsigbar. Det gjør planleggingen vanskelig!

Denne uken har jeg hørt på Revmapodden, der Regine fra Fibrofokus er gjest.  Den har jeg delt med dere på facebooksiden til Mallemey og jeg anbefaler å høre på den!  Her snakker Regine om sin hverdag med diagnosen, hun er også inne på dette med planlegging. Også planlegging av en dårlig dag! 😀

 

Nå står vi i starten av et nytt år. Kan vi planlegge året som kommer?

Jeg liker å gjøre det! Men jeg ser tilbake på året som har vært først. Tar planleggingen derifra. Jeg har sett litt på mine planer og mine mål for 2021:

Ny kunnskap: Jeg var i gang med kurset i NLP. Trengte å strukturere litt, målet var å ta eksamen før sommeren 2021. Det har jeg klart! Jeg er stolt!

Styrketrening: Målet har vært hele tiden å klare styrketrening to ganger i uken. Der har jeg slitt litt med motivasjon, selv om jeg vet styrketrening er viktig for meg og min kropp. Dette året har jeg prøvd litt forskjellig, vært inne på Pilates og mye annet. Nå, i slutten av året, føler jeg at jeg er der! Når jeg er inne på treningsappen, gjør forskjellige treninger, så klarer jeg det! Her trenger jeg variasjon!

Løpeglede: Jeg gikk i gang med prosjektet mitt for å finne løpeglede. På tredemølla. Den har jeg funnet! Ganger 1000! Her bruker jeg også treningsappen (Ifit). Får variasjon, deler motivasjon og måloppnåelse på en facebookgruppe. Jeg liker det! Masse! Det aller beste er mestringsfølelsen! Jeg kan løpe! Kroppen tåler det! Jeg har fått en sterkere kropp!

Når jeg nå planlegger 2022, tar jeg denne oppsummeringen med meg. Som jeg har skrevet før, er det viktig å gjøre mer av det du er god på. Jeg har ingen nye kunnskapsprosjekter i året som kommer,  men treningen skal jeg fortsette med. Herlig! 😀

Planlegge en dårlig dag: Så tilbake til dette. Hvorfor skal du planlegge en dårlig dag? Hvordan? Kanskje du har veldig lyst på å være med på noe som du vet gjør deg sliten. Noe du kjenner i kroppen ganske lenge etterpå. Men om det er noe som er viktig for deg, noe som gjør deg glad, noe som gir deg mye, så er det verdt det! Da kan du planlegge dagen etterpå! Kanskje du kan få huset for deg selv? Sende ut partner og barn? Ha tid til en lang dusj, soving og egenpleie? Dette var et tips fra Regine i podcasten som jeg absolut skal ta med meg videre!

Har du ikke hørt på podcasten ennå? Klikk deg inn! Hør mer om smertehåndtering, hverdagen og en sorg uten blomster. 🌷

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg