Nye mål!

Hvordan har det gått med målene dine? Kanskje ikke fullt så bra? Fortvil ikke! Høsten er tiden for å sette seg nye mål! 🙂 Det er helt naturlig og ganske vanlig at man stiller seg mål, som må justeres etter hvert.  Egentlig er det bra! Fordi vi lærer. Vi lærer mer om kroppen vår, vi lærer mer om hva vi klarer, hva som er realistisk, hva som passer den enkelte og vi lærer mer om hvor mye vi kan utfordre oss selv.

Jeg har skrevet før om SMARTe mål. Hva er det? Det er noen viktige regler du bør ha i tankene dine når du setter deg mål. Viktig, så du skal lykkes! S står for Spesifikk. Målet ditt skal være Spesifikk, konkret. M står for Målbar. Du skal kunne Måle dine resultater. A står for Attraktiv. Det skal være Attraktiv for deg å komme i mål! R står for Realistisk. Det er ikke smart å sette seg mål som du garantert ikke klarer å oppnå! Og til slutt står T for Tidsbegrenset. Du må sette opp et sluttidspunkt. Når ønsker du å ha nådd målet ditt? På denne måten er det enklere for deg å sette mål og å oppnå dem! Det kan være mål for treningen din, men det kan også være andre mål, som gjelder hverdagen din. For eksempel å spise mer regelmessig, eller å ta flere pauser i arbeidsdagen din.

Mitt SMARTe mål var å bli trygg i kajakken min. Hvordan går det med den? Litt både og…. Først og fremst må jeg si at tiden er ikke ute enda! Tiden har jeg satt av til slutten av sesongen, som betyr september/oktober. S sto for at jeg skulle padle over Raudvatnet i slutten av sesongen uten å bli redd. Det trur jeg at jeg kan klare! M sto for at jeg skulle gjennomføre et kurs og padle minst en gang annen hver uke. Jeg har gjennomført kurset; det gikk bra! Men jeg har ikke padlet annen hver uke. Padling er herlig, så det er og har vært attraktiv. Realistisk var det også. Men etter en kort oppsummering, har jeg kommet frem til at jeg må stille litt på målet mitt. Jeg skal ikke padle en gang annen hver uke, men jeg skal padle minst 5 ganger denne sesongen. Det kan jeg klare!

Dette er et godt eksempel på hvordan vi må justere våre mål underveis. Vi lærer. Jeg hadde også satt meg mål for sommeren. Å gå tur fire ganger i  uken. Styrketrening en gang i uken. Om det gikk bra? Ikke hver uke! 🙂 Men så gikk det bra mange uker! Det er jeg fornøyd med! Nå er tiden inne for å sette seg nye mål. Jeg fortsetter med trening som medisin. Det er viktig for meg. Jeg trenger nye mål rundt kostholdet mitt. Skal tenke litt på dette og bruke det jeg lærer på Helse Camp til å sette meg et mål for å forbedre kostholdet mitt. Spennende! Ønsker du å lese mer om å sette seg mål? Gå inn på http://www.revmatiker.no  . Klikk deg inn på: du og diagnosen – trening. Mye nyttig informasjon her!

70 dager til Helse Camp!

Jeg har fått litt spørsmål rundt mitt engasjement for Helse Camp.  Ønsker bare å si at dette er noe jeg brenner for! Helse Camp har alt jeg synes er så bra! Trening, kosthold, kunnskap. Det er nettopp dette vi trenger for å oppnå en bedre hverdag! Reuma Sol? Dette herlige stedet er en del av Norsk Revmatikerforbund. Jeg er medlem der, kanskje du er medlem der. Så jeg føler at Reuma Sol er  litt mitt. <3  Kanskje det er også litt ditt? Vil du vite mer om Helse Camp? Les innlegget jeg skrev om dette eller klikk deg inn på http://www.helsereiser.no

#trening #mål #nrf #norskrevmatikerforbund #høst #hverdag #mestring #kajakk #kosthold #helse #revmatiker #kroniker #reumasol #treningsommedisin #helseministeriegetliv

2 kommentarer
    1. Mål er fint å ha..og særlig om man er flink til å sette realistiske mål…Da er det en seier når man man når dem…Jeg lurere på en ting..Holder det å ha fibro for å melde seg inn i revmatiker forbundet? Har vurdert..men føler liksom jeg ikke er berettiget? Høres sikkert dumt ut..men du skjønner sikkert…:-)

    2. Toini: Så klart! Du kan melde deg inn uansett! Alle med muskel og skjelettplager kan melde seg inn om de ønsker det! Vi har mange medlemmer uten diagnose også flere pårørende og andre som ønsker å være med. Men vi har en egen diagnosegruppe for fibromyalgi. Bli medlem om du har lyst! Det gir meg veldig mye! <3 (nå er det bare halv pris ut året)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg