Høsten kommer!

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Å møte høsten, kan innebar mye. For mange kan det være en ny start; komme i gang med trening igjen, spise mer sundt, få det til! Mange gleder seg kanskje også til å starte på et kurs de har meldt seg på, foredrag, møter; mye å glede seg til. Men for mange betyr høsten også ustabil vær, regn, høststormer, lavtrykk og som følge av dette mer vondt i kroppen. Kjenner du det på kroppen når det blir omslag i været? Denne uken er det kommet ut en artikkel på vondt.net som jeg har skrevet. Den handler om årsaken til at revmatikere reagerer på væromslag. Du kan lese artikkelen her: https://www.vondt.net/revmatisme-og-vaeromslag-slik-pavirkes-revmatikere-av-vaeromslag/ Mange av oss som har plager i muskel og skjelett kjenner det på kroppen når været blir ustabil og høsten er den årstiden vi får mye av dette! Kulde er også noe mange reagerer på. Det er flere som reiser til varmere strøk når høsten og vinteren setter inn. Flott om du har mulighet til det! Men mange har ikke det. Hva kan man gjøre da?

Skal vi bare legge oss ned og vente til det går over? Nei da! Denne reaksjonen på været er noe som mange opplever skjer uansett; uavhengig av hva de gjør og hva de ikke gjør. Men fordi vi som mennesker er sammensatt og kropp og sinn henger sammen; kan vi gjøre litt allikevel! Fortsett å glede deg over denne nye starten du hadde planlagt. Glede deg til kurset du skal starte på, glede deg til den nye treningen du har meldt deg på . Dette kan være med på å beholde det gode humøret; det hjelper (litt) for kroppen! Gå på plasser der du kan treffe andre som har noen av de samme plager som deg; delte plager er lettere å bære. 🙂 Hvis du hadde bestemt deg for å komme i gang med trening, må du holde på det! Selv om du får mer vondt i kroppen når høststormen setter inn, kan du kanskje kjenne litt bedring av en god treningsøkt? Trening frigjør endorfiner og de fungerer som smertestillende på kroppen vår. Det trenger vi!  Har du ikke planen klar for høsten ennå? Mangler du impulser? Ta kontakt med lokallaget til NRF nært deg og få vite hva de kan tilby deg. De har også likepersoner som er der for deg og kan gi deg råd på veien. Jeg gleder meg til høsten! Selv om jeg vet at det blir dager med mer smerter og dårlig form  på grunn av været. Jeg skal jobbe med ressursgruppen i fibromyalgi; vi skal  jobbe for et godt tilbud til dere! I tillegg skal jeg holde flere foredrag, vi skal ha jubileum i lokallaget mitt,  jeg skal trene masse og jeg skal på Helse Camp. Mye å glede seg til! Hva gleder DU deg til?

Blir du irritert av reklamen når du skal lese blogginnlegg eller andre artikler på nett? Jeg også! Men det er hjelp å få!  Overfor ser du et skjermbilde av den øverste delen av skjermen når du er inne på bloggen min. På venstre siden av adresselinjen ser du noe jeg har satt en rød sirkel rundt. Når du holder musa der, kommer det ofte opp: lesevisning tilgjengelig. Når du klikker der, får du bort reklamen og det du skal lese blir mye mer oversiktlig og greit å lese. Nå er dette sånn på Apple produkter, men du finner sikkert noe sånt på andre datamaskiner og nettbrett også. Dette finner du ofte når du har klikket deg inn på et innlegg eller artikkel. Da er det ofte lesevisning tilgjengelig.  Dessverre gjelder dette ikke når du er inne på noe gjennom Facebook. Da må du fortsatt leve med reklamen. 🙂 Jeg håper dette tipset kan være til hjelp for deg. <3

 

80 dager til Helse Camp!

#mallemey #helse #høst #hverdag #likeperson #nrf #norskrevmatikerforbund #etbedrelivmednrf #helseministeriegetliv #kroniker #fibromyalgi #trening #smerter #revmatiker 

 

6 kommentarer
    1. Ja trening er medisin 😀 Det hjelper ikke å legge seg ned og vente på “go-veret”.
      Jeg er litt der at jeg får en fin periode utover høsten – for veret kan da være mere stabilt kaldt – som er bra for meg. Jeg blir alltid dårlig om sommeren….. pga skodde, regn, nordavind…… mens høsten derimot bringer med litt kaldere og mere stabilt ver. Merkelig dette. Jeg er et vandrende barometer….. vær-omslag har hatt innvirkning på hele meg i mange mange år 🙂

    2. Ja jeg kan ikke si jeg merker noe forskjell..men hode er litt mer værsyk…det sier i fra når det er lavtrykk…Man må prøve å finne på noe gledesbetont…det er viktig…Du har ihvertfall noe å se frem til snart….:-) Ha en god søndag!

    3. Toini: Ja, vi trenger noe å glede seg til! Kjempeviktig! Men vi kan prøve å glede oss over små ting i hverdagen. Det skal noen ganger ikke mer til! <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg