Bruk naturen!

Å holde seg i form, trenger ikke å være kostbar. Vi har naturen rundt oss og den må vi bruke! Alle er forskjellig og alle har forskjellige behov, men naturen gir oss mange muligheter. Liker du ikke å gå i fjellet eller klarer du ikke? Da har mange steder fine parker man kan benytte seg av. Eller du går langs veien. Det kan være trivelig å være der ting skjer, se på mennesker, biler og masse annet. Jeg liker å gå i fjellet, men jeg går også ofte hjemmeifra til byen. Det tar litt mer enn et kvarter; så får jeg trim, samtidig som jeg kommer meg til byen og får shoppet litt! 🙂 Jeg klarer ikke å jogge, det tar for mye på mine knær og hofter, men jeg går med tempo, gjerne i motbakke. God trim! Nå på sommeren kan du ta dine øvelser ute. Herlig! Til og med her i nord har vi fått sommer!

Snart er det sesong for bærplukking igjen. Kjempegod trim , det også! Her er det mange knebøy som må taes. Liker du å være på vannet? Padling er god trening for rygg, armer og skuldrene. Svømming er god og skånsomt trening, samtidig som man får avkjølt seg litt. Det trenges! Her om dagen leste jeg om noe som heter « plogging». En trend som er nå også kommet til Norge. Det betyr at du jogger eller går, samtidig som du plukker opp søppel. God trim og absolutt noe som er nødvendig! Vi kaster fremdeles alt for mye søppel i naturen. Jeg har tenkt å være med på trenden; tar med meg en pose når jeg går. Jeg trur jeg blir overrasket og sjokkert hvor mye søppel jeg finner på min vei. Vil du lese mer om plogging? Se på facebooksiden plogging Norway. Bli med på å ta vare på naturen, du også!

Du ser, vi har mange muligheter for trim ute i naturen! Kom deg ut, om du ikke klarer å gå langt, kan du gå litt. Litt bevegelse er bedre en ingen bevegelse! Ta trimmen etter dagsformen, kanskje du klarer mer i morgen! 🙂

#helse #mallemey #trening #naturen #plogging #kroniker #tur #fibromyalgi #komiform #blogg #sommer #hverdag #trim #treningsommedisin #helseministeriegetliv

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg