BlimE

Jeg har med glede hørt på årets “BlimE ” låt fra Freddy Kalas. En kampanje fra NRK Super med slagordet Si hei! Vær en venn! Så flott og så viktig å lære våre barn viktigheten av omsorg og å ta vare på hverandre! Det fikk meg til å tenke på BURG, vår barne og ungdomsgruppe i NRF.  Et viktig fristed for mange!  Både for foreldre og barn. Jeg har selv en gutt som fikk leddgikt da han var 13 år. Følte seg veldig `rar`og forskjellig fra andre barn i klassen sin. Han hadde stor glede av å møte andre barn og ungdommer med plager som lignet de han hadde. Jeg syntes det var flott å kunne snakke med foreldre i samme situasjon. Gutten min har vært med på mange treff gjennom årene, er 25 år nå og blitt en ung mann med leddgikt. Han klarer seg bra dagen i dag, har lært å takle sykdommen sin.

Men dette gjelder for oss voksne også! Jeg har skrevet før at det har endret livet mitt at jeg ble syk. Mye er ikke som før, mye kan jeg ikke gjøre, jeg har fått et annet liv. Men mye er kommet isteden for det som ble borte. Jeg har møtt mange nye flotte mennesker, jeg har lært utrolig mye. Jeg har lært mye om meg selv, mestring og hverdag, jeg har fått nye kunnskaper, fått nye venner, rett og slett fått et nytt liv. Et liv jeg trives med! Et liv jeg er takknemlig for! Mye takket være mitt medlemskap i NRF.  Nå er NRF ute med en ny vervekampanje. Verv en venn! Jeg skriver ikke dette som reklame for NRF; jeg skriver dette fordi det er sant! Ordene  `verv en venn ` kunne ikke har vært mer sant for min del. Mange nye medlemmer vi har fått de siste årene inn i lokallaget mitt er blitt mine venner, noen møter jeg på trening, noen på tur, noen er kommet inn i styret. Noen ønsket bare mer tilgang til informasjon. Mange flotte mennesker. Så:  Si hei! Vær en venn!

Har du vært innom facebooksiden min? Lik siden og få varsel om nye innlegg på bloggen. <3 Linken ligger øverst på siden her.

#mallemey #revmatiker #NRF #fibromyalgi #blime #hverdag #mestring #venn #etbedrelivmednrf #kroniker #BURG #sammen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg