Sykt aktiv i Rana!

I dag startet kurset sykt aktiv, som vi gjennomfører i Rana. Vi er to frisklivsagenter, Unni Nygård Tangen og jeg, som er kursleder denne helgen. Vi har fått opplæring i NRF til å være kursleder for dette kurset. Noe vi er veldig glad for! Fordi det er et fantastisk kurs! Et mestringskurs for mennesker med muskel- og skjelettplager med frisklivsfokus. Fokus på en aktiv hverdag med trening som medisin.

Bildene blir brukt med tillatelse av våre deltagere.

I dag har vi brukt ettermiddagstimene til å bli bedre kjent med hverandre og begrepet sykt aktiv. Hva er et sykt aktiv liv for deg? Hva er det som er bra for deg, hva er det som gir deg energi og overskudd? Ikke bare enkle spørsmål! Men ofte har vi svarene uten at vi er klar over det. Og nettopp dette skal vi gjøre noe med denne helgen! Vi skal gi våre deltagere verktøy til å finne sine svar. Vi skal få frem mestringsfølelse. Sammen skal vi ta tilbake kontrollen over vår hverdag som kroniker!

Vi skal snakke sammen, jobbe sammen, lytte, dele, men vi skal også bruke tid på aktivitet. Viktig aktivitet! I dag var det Unni som ledet oss gjennom en balansetrening. For god balanse og en sterkere kropp. I dag har vi da jobbet med balanse for både kropp og sinn. Nyttig! Viktig! Spennede!

Nå ser jeg frem til flere kursdager. Vi har en herlig gruppe; variert, med et felles ønske- å mestre sin hverdag. Jeg gleder meg til fortsettelsen! Og skal jeg fortelle dere en hemmelighet? Jeg lærer masse nytt for hvert kurs jeg holder. Det gjør også min hverdag til en bedre hverdag. Det er nettopp dette som gir meg et sykt aktiv liv!

Følg med videre her på bloggen! Les mer om kursdag 2 i morgen kveld!

2 kommentarer
      1. Ja, det er et fint kurs! Prøv å følg med på aktvitetskalenderen til norsk revmatikerforbund. Men du kan også ta en telefon til fylkeslaget (du finner det under ditt lokallag) for å spørre om de har planer for et sykt aktiv kurs. Koster ikke noe å spørre! Ha en fin dag! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg