Respekt for deg og meg

Opplever du at de du møter har respekt for deg? Har du respekt for andre? I dag har jeg valgt å ta frem dette viktige tema. Det er viktig i vår hverdag som kroniker, samtidig er det viktig i hverdagen til enhver!

Jeg  blir lei meg når jeg ser på nyhetene. Lei meg fordi det er mange som ikke tar hensyn til at vi lever med en pandemi. De tar ikke hensyn til gjeldende smittevernsregler. Det er respektløs! Respektløs overfor sine medmennesker, spesielt overfor mennesker i risikogrupper. Jeg skjønner at man kan bli lei alt som har med smitte å gjøre, men det hjelper ikke! Covid-19 er her fortsatt!

Får du respekt fra de som er rundt deg? Det er faktisk veldig viktig! Viktig å få respekt for dine begrensninger, hensyn som må tas, dine valg og din helse. Å få respekt for deg som menneske og din helse betyr mye for veien mot mestring. Først og fremst må du har respekt for deg selv! Du må verdsette deg som menneske, akseptere dine begrensninger og ikke se ned på deg selv. Det er først når du har respekt for deg selv, du oppnår respekt fra andre.

Også i vår kommunikasjon er respekt kjempeviktig! Som jeg har fortalt før, har jeg startet på et kurs i NLP. Jeg har kommet godt i gang, brukt mye tid på dette, lært masse! Første modulen handler om kommunikasjon. Mange viktige momenter å ta med seg her. Først og fremst å ha respekt for andre. I din kommunikasjon skal du være klar over at alle har et egen syn på verden og kommuniserer ut fra det. Du skal respektere det, ta utgangspunkt i det. Ønsker du å bli forstått, er det du som må kommunisere så den andre forstår deg. Det er opp til deg! Tenk litt over dette og prøv å ta det med deg når du kommuniserer. Utgangspunktet ligger hos deg! Å få respekt begynner hos deg selv! <3

Ønsker du å vite litt mer om NLP? Om  online kurset jeg tar? Det kan du lese her

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg