Ønsker deg en kjempefin jul!

Julen er rett rundt hjørnet!  

Desember har vært en travel tid for mange av oss. Mye som skal gjøres, mye som skal forberedes, planlegges og kjøpes. Det medfører stress… Og stress er ofte med å forsterke mange av våre symptomer på fibromyalgi. Når jeg stresser, får jeg mer smerter, magen er urolig, huden er urolig og jeg kjenner på mye utmattelse. Samtidig er vi inne i en årstid som byr på ustabil vær; regn, snø, kulde, vind, noen dager alt på en gang! Det setter seg i kroppen vår.🥰

Jeg har klart meg ganske så bra i desember;  min planlegging har ført til at jeg nå kjenner på en ro som ikke har vært tilstede hver jul de siste årene! Det betyr at jeg har gjort noe rett! Jeg har kjent på været; det har ført til en god del smerter, men med litt tilpasset aktivitet, har det gått bra. Også denne gangen.😅

Nå går vi inn i julen. Kan du senke skuldrene nå?

Ja, nå skal vi senke skuldrene!

Nå må du slippe julen inn i kroppen, slippe ut stresset samtidig. Er det vanskelig? Synes du at du har mye å gjøre, selv inn i julen? Husk at julen er den høytiden der vi er sammen, en tid for omtanke og omsorg. Det skal være rom for å be om hjelp, være sammen og gjøre sammen det som skal gjøres. Så får alle det bra!

Jeg skal ta livet med ro og kose meg masse, men samtidig trenger jeg også litt aktivitet. Jeg passer på å røre meg litt, får smerter og stivner når jeg blir sittende. Så litt aktivitet blir det. Jeg håper på vær der jeg kan ta på piggskoene mine og komme meg ut på tur litt. Så får jeg bevegelse, frisk luft, dagslys og ro for hodet mitt. Nettopp det jeg trenger! Så får formen bestemme hvor lang turen blir. Noen dager vil jeg gå alene, noen dager er det fint med selskap.

Nå vil jeg ønske deg en kjempefin jul! ❤️

Jeg vil takke deg for året som har gått; takk for at du følger meg og leser min blogg! Takk for alle fine tilbakemeldinger, innspill og henvendelser. Jeg håper du vil fortsette å følge meg, også i 2023. Og kanskje vi treffes? Mye spennende skal skje i 2023, så følg med videre! 🤩

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg