Nå blir det jul igjen!

Hvordan har du det nå? Er du stresset? Lei av å være sliten? Skuffet over det lille du får til? Dårlig samvittighet?  Det kan være mange vonde følelser som kommer over oss i denne tiden. Mens alle sier at du skal være glad, du skal kose deg, du skal bry deg, så er du bare lei! Lei av alt! Det føles ikke godt!

For meg har november og desember vært litt for travel og det har redusert kapasiteten min. Det har gått ut over mine planer; alt jeg hadde tenkt å gjøre, alt jeg hadde tenkt å kose meg med. Så kom det litt ekstra sykdom akkurat i den tiden jeg skulle gjøre alt jeg ikke hadde fått gjort ennå. Krise! Nå er det ikke så lenge til jul. Uansett det jeg får gjort eller ikke får gjort, så blir det jul. Men det  koster litt ekstra. Mer sliten, mer lei. Det spiser litt av de gode følelser. Er dette noe du kjenner igjen?

Hverdagsgleder? Ja, de har vært der! Jeg har måtte lete litt ekstra, men disse har gitt meg i litt ekstra energi  i tunge stunder. Så prøver jeg å stresse ned. Stress påvirker min fibromyalgi; stress forverrer mine symptomer. Dette blir fokuset mitt nå: null stress! Jeg fikk dette rådet av en god venninne og jeg tar dette med meg inn i jula. Null stress, Marleen! Uansett alt som er gjort eller alt som  ikke er gjort; det blir jul. Nå er tiden inne for å legge disse følelser, disse irritasjoner, disse skuffelser og alt annet bak seg. Fokus på kos! Fokus på jul! Fokus på nærhet, enkelhet og gode følelser. Fokus på meg og mine! Jeg håper dette er noe som også kan hjelpe deg. Flytte fokuset ditt. Null stress! Vil du prøve?

Null stress! 

Så håper jeg alle dere får en kjempefin jul når vi kommer dit. Jeg vil tenke på dere; tenke på deg som sliter litt, tenke på deg som har det vondt og tenke på alle dere for å sende litt ekstra varme.

8 kommentarer
    1. Sender ekstra mye varme tilbake til deg. Bloggen din er bare helt fantastisk. Du gir utrolig mye av deg selv. Håper det ikke gir deg enda mer stress spesielt nå i julen. Det er lov å ta seg en liten pause. Jobber nå med at målet for jul skal være null stress!! Ikke lett men kan ihvertfall gi det ett forsøk. Riktig god jul🎄🤶🌟

      1. Tusen takk for så fine ord, Tone! Ja, vi ha som mål å stresse ned nå i jula. Det er viktig! Å skrive her på bloggen er faktisk noe som hjelper meg å stresse ned. Det hjelper for meg å sette ord på det jeg føler. Og det betyr så mye med de flotte tilbakemeldinger jeg får! God jul! <3

    2. Takk og takk, ja jul blir det, greit å lese at man ikke er alene og du er så god – sagt det før – takk for at du deler god ord med oss. Ha ei fredelig og god jul Marleen ❤️🎄🤶💥

    3. Null stress høres perfekt ut. Her blir det som det blir, og det blir jul uansett 😀 Ønsker deg og dine en kjempefin jul 💕

    4. Takk for gode ord. Gjorde ekstra godt å høre, i dag føler jeg det sånn som du beskriver, og da er det bra å høre at det er normalt. Ønsker du får det bra i førjulstida.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg