Hva er din hvilestrategi i sommer?

Det er juli, sommeren har akkurat startet. Noen av oss med fibromyalgi eller andre revmatiske plager fungerer veldig bra på sommeren i varmen, noen blir faktisk verre. Felles for oss alle er en utmattelse som ikke tar sommerferie.

Selv om smertene er mindre, kan vi kjenne på den evige trettheten. Den kan være litt lettere på sommeren, men uansett er det viktig med en hvilestrategi. Verdifull restitusjon!

Jeg har akkurat vært en tur i Nederland, mitt hjemland. Det var fint å komme dit etter en lang pause i korona-tider. Og det var fint å få ferie, jeg hadde en travel vår. Men… det var mange jeg skulle hilse på, mange å være sammen med, mange besøk som skulle gjennomføres.

Lite tid til hvile, lite tid til bare meg. Hva var min hvilestrategi?

Det var og er viktig for meg å hvile før jeg kjenner at jeg trenger det. Planlagte pauser, planlagt tid til bare meg. Innimellom trakk jeg meg tilbake til soverommet (vi leide et feriehus) med en bok, eller jeg tok en tur ut med hundene. Det ble mange turer, det var min aktivitet disse uker. Nå som jeg er hjemme igjen henter jeg også energi i min trening med jevne mellomrom, men akkurat da trengte kroppen min en trenings-pause. Jeg hadde også satt av noen hele dager som var forbeholdt hvile. Dager som gikk til bare oss to, hundene, lesing, turer, kos og avslapping. Min ferie-medisin!

Hvordan kan du lage deg en hvilestrategi? Først og fremst må du huske at du trenger hvile. Også når du har sommer-besøk, også når dere gjør koselige familie aktiviteter. Sett av litt tid til bare deg, gjør noe som hjelper deg å lade batteriene, noe som gir deg energi.

Det er lett å gå i fellen med ditt ønske om å være med på alt som skjer om sommeren. Ja, din kjære setter pris på å ha deg på sin side, familien eller venner vil gjerne ha deg med på alt som er morro. Men… de vil også at du skal ha det bra! Fordi de er glad i deg! 💜

Lag deg en fin sommer! DIN sommer! ☀️

 

2 kommentarer
    1. Ja den hvilestrategien… den er ikke god å finne alle tide… men jeg har blitt bedre til å passe på meg selv ☺️
      God sommer til deg 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg