HelsEcamp- planleggingsdagen

Her kan du lese en  oppsummering av søndagen og få programmet for i morgen, mandag- hverdag. Vi er i gang med HelsEcamp!

Hvordan har du det nå? Har søndagen vært bra for deg? Jeg håper du likte yoga med Alexander. Yoga skal vi gjøre mere av! På bildet over her ser du Maria, som ledet yoga for oss på Reuma Sol. Herlig å kunne gjøre det ute! Har du lest litt på dette med SMARTe mål? Et kjempebra verktøy i vår aktive hverdag! Nå kan du la dette sinke litt inn og ta det med deg gjennom uken. I slutten av uken skal du ta opp dette arbeidet og forsøke å sette deg mål for tiden etter campen. Leste dere om målet mitt? Bli trygg i kajakken? Jeg nådde målet mitt; gjennomførte grunnkurset og fungerer nå kjempebra i kajakken min! Jeg er stolt og selvfølelsen min fikk et stort løft!

Mandag 20 april- hverdag

Denne dagen er det tre punkter på programmet:

Først ute er en ny økt med yoga. Jeg anbefaler å ta samme økten som søndag; introduksjon til yoga med Alexander. Det er fint å gjøre dette flere ganger, du blir mer fortrolig meg bevegelsene og posisjoner, som gir deg bedre mestring og økt utbytte av økten.

Så har jeg satt opp noe som jeg kaller for walk and talk. Jeg håper du har vær til å være ute der du bor? Ta kontakt med noen du kjenner og inviter til å gå en tur ute. Kanskje dere ønsker å gå i byen, på strandpromenaden eller i skogen. Mange muligheter her! Gjennom dette oppnår du flere mål: du kommer deg ut, får viktig sosial kontakt, bevegelse og variasjon i din hverdag. Dette er vinn-vinn!

Vi kan avslutte dagen med et foredrag. Foredraget er av Anna Fryxelius, vår dyktige fagsjef i Norsk Revmatikerforbund, og det handler om smerter. Noe de fleste av oss kjenner på i vår kroniske hverdag og som er viktig å forholde seg til på en fornuftig måte. Har du hørt foredraget med Anna før? Det har jeg også, flere ganger, men jeg skal høre det igjen. Jeg synes jeg fester meg til noe nytt for hver gang. 🙂 Du finner foredraget her.

Jeg ønsker dere en fin mandag! <3 –  Nytt innlegg i morgen ettermiddag!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg