En helt vanlig dag i januar…

Vi er tilbake i hverdagen. Vi er i gang med et nytt år og i bakhodet svirrer tanker om en ny start, nye mål, en bedre hverdag. Samtidig kjenner du at du ikke orker! Ikke nå, ikke ennå…

Kjenner du deg igjen? Er det feil? Hva har skjedd med at vi må lytte til kroppen vår? 😅

Jeg kjenner at jeg ikke orker!

Jeg vet om alt jeg skal gjøre, jeg vet hva som var bra i 2023, alt jeg skal gjøre mer av. Også det som kan gjøres bedre, det jeg må jobbe litt med. Jeg vet at det er bra for meg, at det kan gi meg en bedre hverdag. Men så har jeg bare bomull i hodet og betong i kroppen! 😱

Jeg tror det er noen av dere som har kjent på dette. Lurer du på hvordan du skal takle dette? Skal du bare kjøre på allikevel? Eller skal du lytte til kroppen og ta det helt med ro?

Jeg er usikker om jeg har oppskriften, men kan dele hva jeg gjør.🥰

Ja takk begge deler!

Jeg har mine mål i bakhodet, jeg vet at jeg må jobbe med dem. Men jeg stresser ikke. Jeg tar en dag i gangen og vet fra tidligere år at det kommer seg etter hvert. Jeg skiver det litt bort, men passer på at det ikke blir helt borte.

Så gjør jeg det som er bra for meg, det som gir meg god-følelse, både i hode og kropp. Og nå  i januar betyr det rolige aktiviteter. Det må gå litt sakte skal det kjennes bra for meg akkurat nå. Jeg trenger å stresse ned…

Hva vil det si? Jeg har bevilget meg noen ekstra dager med hytteferie. En liten uke med rolige dager, korte turer, en god bok, strikketøy, god mat og fine programmer på tv. Utsetter det jeg kan utsette ellers. Jobber litt, en oppgave i gangen. Overraskende hvor mye jeg får gjort uten å anstrenge meg kjempemye allikevel!

Hjemme er jeg i gang med trening. Løper litt, tar min styrketrening, går mine turer. Tungt å motivere seg til akkurat dette nå, men veeeeldig godt når det er gjennomført! God-følelse som belønning!

Altså er min oppskrift å ta en dag i gangen, en time i gangen. Finn roen, finn din god-følelse. Så kommer resten etter hvert.💜

8 kommentarer
    1. Ja så er det nye året her og jeg vet hva JEG må til med… neste fredag et lite inngrep i korsryggen… har begynt med fysioterapi for skulder/hand og nakke… og jeg tenker at jeg kanskje ikke orker alt dette… men jeg gjør det. Jeg har mål om å komme i mye bedre form igjen. Trene bort vondtene i skuldra og få et bedre forhold til nervesmertene og noe blir jeg kvitt etter hvert 😀 Mange mål men viktige!
      Lag deg gode dager! klem

    2. Januar er fæl og mye vondter, men er og etterdønning av desember med influensa og dritt, så jeg fikk ikke trent og hold kroppen i gang, men nå kommer deg seg, rolig, litt om gangen. Og stor jubel når jeg to netter på rad har sovet hele natten, bygge videre på det.
      Da er det å finne noe som motiverer og får meg i gang igjen, og det jobbes det med, litt og litt, står an vel av denne gangen og.

      1. Helt sant, Mona! Januar er ofte en tung mnd, med mye vær og annet som har satt seg i kroppen. Søvn er kjempeviktig for formen, godt å høre at det går litt fremover for deg. Ta en dag av gangen, Mona! Det går bra! 😍klem. 🥰

    3. Dette lyder så kjent, jeg orker heller ikke….. Likevel gjør vi det meste. Lykke til fremover med den store jobben og alle de små 🌹

    4. Ser fram til at denne måneden er over; brudd i handledd og veldig vond rygg og nervesmerter nedover en fot etter fall rett før jul. Dette på toppen av fibromyalgien er litt i overkant utfordrende akkorat nå, kjenner jeg. Men alltid godt å lese det du skriver😊

      1. Det høres vondt og slitsomt ut, Ingvei! Håper det letter litt etter hvert. Ja, når man får utfordringer på toppen av fibro, kan det være litt i meste laget. Ikke lett! Føler med deg.💜

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg