Reiseregistreringen

Skal du ut og reise?Jeg skal! Her skal jeg vise deg hvordan du kan registrere din reise (frivillig) for å gjøre det lettere for utenrikstjenesten å få kontakt med deg i tilfelle noe alvorlig skulle skje der du er. I  en krisesituasjon  vil utenrikstjenesten ha mulighet å kontakte deg via e-post, sms eller telefon.

Jeg skal reise på gruppe tur med Rana Revmatikerforening. Jeg skal være gruppeleder sammen med vår leder i Rana Revmatikerforening . Vi skal til Reuma Sol ; NRF sitt flotte rehabiliteringssenter i Spania. Tirsdag hadde vi informasjonsmøte som dere ser på bildet over. Her fikk vi dele masse nyttig informasjon! Vår leder fortalte om reiseregistreringen. Dette var nytt for meg. Men kjempe nyttig! I disse tider med uro i verden, føler jeg det betryggende å vite at noen har oversikt over hvor jeg er og hva som skjer der. Vanskelig? Nei. Bare se her.

Her ser du siden du kommer på når du går til reiseregistrering.no. Du går videre her fra ved å få en engangskode på mobilen. Da kommer du til en side for personopplysninger.  Her må du ha klar passet ditt og forsikringsbevis på reiseforsikringen. Du kan også skrive inn gruppen du reiser sammen med. Når du da går videre må du fylle ut reisedato og landet du skal til. Ferdig! Så enkelt er det! På slutten kan du evt registrere flere i reisefølge ditt om du ønsker det. Her har du brukt litt av din tid som kan betyr veldig mye. Noe du kunne tenke deg?

Dette bildet er fra en tidligere reise til Reuma Sol. Bildet er tatt ved Guadalest, et nydelig lite sted. Vi reiser i slutten av mnd, jeg skal fortelle litt mer om Reuma Sol og hvorfor jeg trives så mye der når jeg er kommet dit. Jeg gleder meg! Masse! <3

Gi deg selv en ekstra trygghet på reisen!

#helse #mallemey #norskrevmatikerforbund #NRF #reumasol #reise #fibromyalgi #kroniker #reiseregistrering

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg