Motivasjon

Jeg blir ofte spurt hvor jeg henter motivasjonen min. Motivasjonen til å trene, gjøre det som er bra for helsen min, dag etter dag. Først og fremst vil jeg si at jeg henter motivasjonen i resultatet. Jeg har erfart at det er dette som fungerer for meg, å trene på den måten jeg gjør har gjort meg bedre. Men jeg har også erfart at jeg må fortsette…. Når man trur at man har trent seg til en bedre helse og er ferdig nå, må man tro om igjen. 🙂 Jeg merker det veldig fort. Også jeg har dager eller uker der jeg ikke trener som jeg burde. Det kan være på grunn av at jeg mangler motivasjon ( det skjer også hos meg!), eller på grunn av mange møter, reiser og annet. Da kjenner jeg det på kroppen! Jeg blir stiv, jeg blir mer tungpust og får økte smerter. Så fort går det!

Hva gjør jeg når jeg mangler motivasjon? Jeg prøver litt forskjellig. Planleggingen er halve arbeidet for meg. Jeg kan planlegge at på søndag, da skal jeg trene styrke på rommet mitt. Jeg har da en avtale med meg selv. En søndag i oktober hadde jeg en sånn avtale. Jeg skulle trene styrke. Akkurat når jeg var på tur opp til treningsrommet mitt, mistet jeg all motivasjon! Kroppen ble tung og jeg klarte ikke å overtale meg selv til å trene. Måtte bare gi etter og sette meg i stuen igjen. Men jeg prøvde igjen etter en times tid. Da klarte jeg å komme meg i trening! Satte på god musikk med ekstra volum; det ble en kjempegod treningsøkt! Og så fornøyd jeg var etterpå! Dette skjer! Dette skjer med oss alle! Du må finne din måte å motivere deg selv. Når jeg er på tur skjer det inn imellom at føttene blir ekstra tunge, motbakken virker ekstra bratt. Da konsentrerer jeg meg på å sette den ene foten fremfor den andre. Et steg i gangen….Det fungerer! Etter hvert er den tunge stunden over igjen og jeg kan fortsette med å nyte turen! 🙂

Når du leser dette, er jeg på tur til eller kommet frem til Helse Camp i Spania. Jeg har skrevet innlegget på forhånd og nå sitter jeg på Gardemoen og trykker på publiser. Deltagelse på Helse Camp håper jeg skal gi meg ny inspirasjon til motivasjon. Jeg trenger det! Vi trenger ny inspirasjon alle sammen med jevne mellomrom. Jeg blir også motivert av å trene sammen med andre. Sammen møter vi opp når vi skal, sammen blir vi varm og sliten, sammen har vi det trivelig! Det er også noe jeg gleder meg til på Helse Camp. Å møte nye mennesker, trene sammen, få inspirasjon av hverandre, ha det trivelig sammen. Nå vil jeg legge ut innlegg hver dag frem til til søndagen. Jeg skal fortelle dere hvordan det er på Helse Camp, vise dere bilder, dele hvordan de forskjellige treninger kjennes på kroppen; dere skal få være sammen med meg frem til søndag! Første innlegget kommer i kveld. Ønsker alle dere en fin dag! <3

#helse #helsecamp #reumasol #mallemey #trening #motivasjon #inspirasjon #helseministeriegetliv #revmatiker #kroniker #smerter #spania

4 kommentarer
    1. Så morro! Jeg har lenge ønsket å dra dit, men ikke blitt noe. Nå får jeg førstehånds informasjon om hvordan det er der. Kult!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg