Påsketips

Snart påske! 🐥

Bare noen få dager før vi er i gang med stille uken, etterfulgt av påskehelgen. Jeg vil gjerne komme med noen tips til deg, som du kan ta med deg inn i påsken. Ikke tips om hva du kan gjøre eller hvor mye god mat du kan lage. Neida!

Jeg vil gjerne gi deg noen tips om hvordan du kan ha en fin påske og samtidig tar hensyn til deg selv og din helse.

  • Slutt å sammenligne deg med andre! I sosiale medier kan vi lese og høre om alt det fine som folk skal gjøre i påsken. Lange skiturer, hytteturer, mye ute-tid, store middager og mye mer. Føler du for en nedpå påske? Slappe av hjemme, noen turer i byen, serier på tv? Hvorfor ikke? Du må gjøre det som passer best for deg og kose deg med det! 🤩
  • Lag en plan! For meg hjelper det å tenke gjennom mine planer i påsken. Hva skal jeg gjøre, hva skal jeg lage, hvor skal jeg være og hva trenger jeg hjelp til. Jeg kan komme frem til at jeg vil litt for mye. Da må jeg justere mine planer! Fordi jeg skal ha det bra! 💛
  • Pauser i påsken! Det hjelper veldig mye å legge inn pauser. Tid der du kan hente deg inn igjen, tid for hvile, tid for bare deg. En pause kan være en time med en herlig kopp te, men en pause kan også være en formiddag der du sender ut gjengen, så du får huset/hytten for deg selv. 😉
  • Kommunisere! Et ord som går igjen i mine innlegg! Fordi det er så viktig! De som er rundt deg er veldig glad i deg. De ønsker at du skal ha det bra. Men da trenger de å høre hva du trenger, hva du trenger hjelp til og når du trenger en pause. Når du har det bra, har de som er rundt deg det bra! 💜
  • Dele opp! Synes du det blir voldsomt med denne påskeuken? Slitsomt å ta hensyn til andre over mange dager? Del opp uken, del opp påsken! Om noen ønsker å få deg på besøk eller å komme på besøk, kan du si at det passer noen dager. Du trenger heller ikke å legge opp til en hel uke med påskemorro til hele familien! Ta den tiden DU trenger! ☺️
  • Påskematen. Gjør som det passer best for deg. Ikke legg opp til store middager om du føler at du ikke har kapasitet til det! Du kan hente inn hjelp, lage mat sammen med andre, eller planlegge enkelt og god mat. Her kan jeg nevne igjen at du ikke må sammenligne deg med andre, også huske å kommunisere med de som er rundt deg.
  • Sammen kan dere finne ut av det, sammen kan dere planlegge, sammen kan dere gjennomføre, sammen kan dere få en fin påske. Hvis du ønsker det. Trenger du litt alene-tid? Ta det!

Jeg håper dette kan være litt til hjelp for deg. Jeg ønsker at du får en kjempefin påske! En påske som passer deg!

Jeg har vært inne i en travel tid som ny forbundsleder, og kjenner på kroppen at det blir deilig med påskeferie. Vi er kommet på hytta, der vi skal kose oss med turer, spill, og god mat. Ingen store middager, bare mat som er godt, men samtidig enkel å lage. Jeg har med strikking og bok for å få litt rolige stunder inn i mellom. Nå føler jeg at skuldrene senker seg og pusten reguleres.

Nå skal jeg lade batteriet! Med påfyll av masse påskekos! 🐥💛🐣

God påske! 💛

12 kommentarer
    1. Takk for fine tanker og god ord du deler. Masse god påske til deg og dine 🐣🥰. På bassengtrening i går sa eg at vi skulle hatt Marleen på ei trening så « elementene» som ligger i kassen hadde blitt brukt mere 🤗😉

      1. Takk Jorunn! Håper du får en fin påske! 🐣 Og kanskje det kan bli et gjestebesøk i bassenget om det er ønske for det? Nå som det blir vår i bakken? 😍😘

    2. Riktig god påske 🐣 Fin blogg du har 👍
      Har inntatt hytta og her skal det hygges i roooolige omgivelser. Radio, strikking, turer og pauser 🐣

    3. Jeg har en deilig uke! Mann og sønn er på hyttetur mens jeg har hjemme alene-påske. En hel uke alene hjemme!! Og nå når jeg har fått tuste rundt helt for meg sjøl noen dager har jeg overskudd til ting jeg ikke pleier å orke. I dag bakte jeg brød for første gang på to-tre år! Tror jeg har laget meg en ny tradisjon 😃❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg