På sted og hviler?

Gir du deg selv en velfortjent pustepause eller haster du bare videre?

Jeg følger Instagram kontoen til May-Lis Moller, som er NLP Coach. Hun har ofte innlegg som får meg til å tenke og reflektere. Her om dagen fikk hun meg til å tenke over nettopp dette med å stoppe litt opp.

Akkurat nå føler jeg at jeg er på et bra sted i livet mitt. Jeg trives i hverdagen, er takknemlig for alt jeg får lov til å gjøre og får være sammen med de jeg er glad i. Ja, jeg har fortsatt fibromyalgi, er ikke fri for smerter og fatigue, men det er ikke mer enn jeg tåler.

Klarer jeg å nyte dette? Kan jeg slappe av? Ikke helt!

Kanskje du kjenner deg igjen her; føler du også at du må videre, gjøre mer?

Jeg har fått gode treningsrutiner som jeg føler fungerer bra for kroppen min. Når det først går så bra med meg, starter tankene. Skal jeg øke? Trene litt mer? Noe nytt? Flere turer?

I mine verv og tilltsvalgtarbeid i NRF er jeg også på et bra sted. Jeg stortrives! Har akkurat nok å gjøre, ikke for mye. Også her kommer tankene. Kanskje jeg skal gjøre litt mer? Noe annet?

Nei! Her har jeg mye igjen å lære! Nå må jeg stoppe opp, ta et steg tilbake, nyte tilværelsen. Kjenne på hvor bra jeg har det, nyte roen. Fordi både du og jeg kjenner vår diagnose; vår hverdag med oppturer og nedturer.

Nå er jeg på en opptur og jeg vil nyte hvert eneste øyeblikk!

Er dette noen tanker som kan få deg til å stoppe opp? Ikke haste videre? Jeg håper det! 💜

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg