Ferietrening

Sier du: ikke nå igjen! Skal jeg trene og mestre hele tiden, også i ferien? Er du på tur å klikke deg ut av innlegget? Les videre! Selv om det høres slitsomt og kjedelig ut, trenger det ikke å være så ille. I forrige uke skrev jeg at ferie kan være noe slitsomt, med mange forventninger, både fra deg selv, familien og gjester. Skal vi da også tenke trening og mestring? Både ja og nei! Vi skal ha ferie, vi skal ha feriefølelsen! Fordi vi fortjener det! Jeg vil heller ikke si at akkurat de dager du har gjester, eller akkurat når du er borte, du må tenke på trening. Men ferien er lang. For min følelse starter ferien i slutten av juni og varer til langt ut i august. Dette er min sommertid, tiden av året jeg skal kose meg litt ekstra, nyte sola om den er tilstede og gjør bare det jeg har lyst til. 🙂 Men jeg kan ikke sette kroppen på vent i denne perioden. Da har jeg stivnet og fått en kropp som ikke gjør det jeg vil før det er blitt august. Jeg må røre meg, jeg må trene, om jeg vil eller ikke!

Men så er det så mye forskjellig man kan gjøre, hvor som helst! Bassengtreningen har tatt sommerferie, men om jeg ser muligheten, kan jeg gjerne ta meg en svømmetur. Herlig å være i vannet, skånsomt for kroppen, herlig trening! Jeg har bestemt meg for å ta en styrketrening minst en gang i uken nå i sommer. Det kan jeg gjøre oppe på rommet mitt, med mine øvelser. Eller ute i gresset 🙂 Jeg er også ivrig å bruke appen My Workout. Mye bra styrketrening (og masse annet) der! Appen kan jeg sette i gang overalt! Kom i Form fra NRF har også mange gode øvelser som kan gjøres hvor som helst! Her er det bare å velge. <3 Om jeg får til en fjelltur som tar på mange store muskelgrupper, er det uka`s styrketrening! Jeg føler at om jeg får til dette målet mitt, er jeg veldig fornøyd med meg selv! Får jeg til en ekstra styrketrening en uke, blir jeg bare så happy…..! I tillegg har jeg pålagt meg selv å gå tur, kort eller lang, når jeg ser muligheten til det, minst 4 ganger i uken. Da går jeg etter dagsformen, tiden jeg ønsker å bruke og lysten. Om jeg føler meg litt nedfor en dag, dårlig humør; formen er garantert bedre når jeg kommer tilbake etter gjennomført tur eller trening. Dette fordi vi da frigjør endorfiner som bidrar til både smertelindring og humørstigning. Så dette er mine mål for sommeren, mål som må til for å holde kroppen i sjakk. De er prøvd foregående år; det har gått bra da. Mange fine sommeruker har jeg kommet i mål, noen uker ikke. Da ble jeg bare litt ekstra bestemt at uken etter skulle målet nåes!

Selv om du er bortreist, kan du tenke litt kropp. Uten at det trenger å være kjempeslitsomt. Jeg har prøvd det på våre ferier. Når det for eksempel har blitt ettermiddag og reiseselskapet mitt slapper litt av før kvelden, kan jeg gjerne stikke ut en liten tur. Spasere eller springe en kort tur ut i ferieparadiset, før jeg slapper av, jeg også. Jeg har tenkt ofte på å ta noen øvelser på gulvet til hotellrommet, men jeg må innrømme at jeg aldri har kommet så langt….. Jeg liker også å ta meg en liten runde ute på formiddagen, rask eller rolig, før vi setter i gang med ferieprogrammet. Da er kroppen fortsatt på topp! Dette er bare små eksempler, her kan du legge inn hva du vil , som for eksempel en svømmetur og andre aktiviteter du liker. Kanskje du kan leie en sykkel? Mye fint å se når du er på en rolig(eller rask)  sykkeltur! Også er det mye mosjon i herlig lek med familien! Du kan også finne på en aktivitet som betyr mosjon for hele familien eller reiseselskapet ditt. Gjør noe gøy sammen. <3 Finn noe som passer deg, noe du liker. Så kan du kose deg med en herlig ferie, god samvittighet og sommerkroppen! <3

#sommerkropp #ferie #mallemey #kroniker #trening #sommer #fibromyalgi #revmatiker #mål #helse #familie #norskrevmatikerforbund #nrf #komiform #helseministeriegetliv #etbedrelivmednrf 

4 kommentarer
    1. Sant! Trening er ferskvare, men man kommer langt med en lett økt innimellom. Jeg selv har lært meg å elske de ulike øktene jeg velger å ta. Det gjør at øktene føles bare deilige ut. Litt trening gir feriero i sjelen 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg