Sommerkroppen !?#:+!

Jeg skal ha  sommerkroppen! Jeg gleder meg! Fenomenet `sommerkropp`er kommet frem igjen i sosiale medier. I år, som hvert år. Jeg synes det er bra at man jobber med kroppen sin, viktig å holde seg i form, men hvorfor bare for sommeren? Det er viktig for alle, men spesielt for oss med muskel og skjelettplager, å jobbe med styrke i kroppen. Har du vonde ledd i kroppen? Da er det viktig å styrke muskler  rundt. En sterk kropp er bedre rustet mot påkjenninger og alderdom. Ikke glem kondisjon og utholdenhet, men husk styrketrening i tillegg! Nå tilbake til sommerkroppen min…. Jeg skal ikke ha en sommerkropp som du ser på mange kontoer på Instagram. Men jeg skal ha sommerkropp! Har det hver sommer! Jeg, sammen med mange andre som sliter med muskel og skjelettplager, er mye bedre på sommeren. Jeg kjenner det allerede i kroppen på våren. (som er ofte litt sent her i nord) Kroppen kjennes bedre, det blir litt færre dårlige dager, jeg tåler litt mer trening, litt lengre turer. Ja, kroppen er `på` igjen!

Jeg gleder meg til sommeren! Da kan jeg gå lengre turer. Turer som jeg aldri kunne klare på vinteren. Det kjennes godt! Det er da også viktig for meg og kroppen min å utnytte denne sommerkroppen for fullt! Ved å gå mye, trene mye på sommeren, blir kroppen min bedre forberedt for en ny vinter. I fjor hadde vi en dårlig sommer her i nord. Jeg fikk ikke gå så mye som jeg skulle ønske. Det har jeg kjent på denne vinteren. Den var ganske tung for min kropp. Så nå håper jeg på en kjempebra sommer i år! Sånn er det for meg, men også for mange andre. Jeg vet om noen som har kroniske ryggplager. Denne personen kjenner også på sommerkroppen! Denne personen må også stå på litt ekstra på sommeren for å få det bedre om vinteren! På bildet over ser du Tinka. Hun er snart 12 år. Hun sliter også litt med muskler og ledd 🙂 Selv Tinka må `gå seg litt til`på våren, for så å være i kjempeform igjen på sommeren!  Skal du ha en sommerkropp? Bruk den! 

Mange spør meg: Hvorfor Mallemey? Det var litt tilfeldig. Fri oversatt sier jeg: Crazy me. Navnet Mallemey skulle være noe imellom Nederlandsk og Norsk. Malle betyr på Nederlandsk : tullete. Mey skulle være meg, men siden det var opptatt, ble det mey. Crazy me! Jeg synes det er kjekt;  å være litt crazy! Det gir meg muligheten til å si at jeg er bare meg, litt tullete, litt crazy, men ellers ikke så verst! Jeg har også fått spørsmål hvorfor jeg skriver denne bloggen. Jeg elsker å skrive! Men først og fremst ønsker jeg å inspirere deg! Jeg har så mye jeg ønsker å dele med deg! Jeg er av den oppfatning at vi alle kan lære av hverandre. Vi sitter inne med så mye kunnskap! Vi er ekspertene på vår kropp og vår hverdag. Det kan vi dele! Nå har jeg snart skrevet på denne bloggen i 2 mnd, har fått mange faste lesere. Har fått opprettet min egen facebookside og får så mange fine tilbakemeldinger! Så tusen takk for at du ønsker å lese min blogg <3 Tusen takk for alle kommentarer, tilbakemeldinger, likes og delinger <3 Fortsett gjerne med tilbakemeldinger , like, følg og del 🙂

#fibromyalgi #kroniker #muskelogskjelett #sommerkropp #helse #trening #blogg #mallemey #hverdag #helseministeriegetliv #skrive #inspirere #norskrevmatikerforbund #revmatisme #smerter

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg