Hva er det som feiler meg?

I går kom det ut er veldig fint artikkel på revmatiker.no om Svanhild. Svanhild har brukt mange år av sitt liv til å få riktig diagnose. Sånn er det dessverre for mange. Alt for mange! Fordi det er så viktig å komme i gang med behandling! For mange revmatiske diagnoser er den viktigste delen av behandlingen trening ; aktivitet, mosjon. Jeg ble ekstra glad for å lese hvor positiv Svanhild er! Til tross for alle årene hun har kjempet med helsevesenet! Svanhild sier: jeg trener ikke for å bli ung – jeg trener for å bli gammel! Det er så bra! Les hele artikkelen om Svanhild! Du finner det på revmatiker.no , men det ligger også ute på facebooksiden til diagnosegruppen til fibromyalgi: fibromyalgi NRF. Her legger vi ut mye som er viktig å lese. Finn oss og følg oss! 🙂

Hvordan var veien min til diagnosen? Litt kronglete, men forholdsvis rask. Det tok ?bare? to år! Jeg forsto ikke hva som feilet meg. Var nesten helt sikker at det var leddgikt. Vi har leddgikt i familien, så det var den mest naturlige tanken. Var hos fastlegen, revmatolog, diakonhjemmet og kom på rehabiliteringssenteret i Valnesfjord til slutt. Der møtte jeg en klok lege! Hun konstaterte med en gang at jeg hadde fibromyalgi. Å få diagnosen var både en lettelse og en tung tanke. Følte at det var en vanskelig diagnose, som ikke ble tatt seriøst. Men, dette var i 2011. Jeg føler at vi er kommet lengre! Mye forskning, stor tro på trening som medisin og anerkjennelse gir meg tro på framtiden! Her er det mange som har bidratt! Ikke minst NRF som har stor fokus på diagnoser og trening som medisin. Det er så bra! 🙂

Nå har jeg fått min egen facebookside! Da blir det mye enklere for deg som ønsker å følge bloggen min til å se når jeg har lagt ut et nytt innlegg. Her kan du også komme i kontakt med meg. Send meg en melding om du har spørsmål! Facebooksiden heter Mallemey, brukernavn @marleenrones. Finn meg og følg meg! Del siden med dine venner! Del også gjerne bloggen med dine venner.<3

 

#nrf #treningsommedisin #helseministeriegetliv #bedrelivmednrf #fibromyalgi #trening #helse #diagnose #mallemey

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg