Jeg er din like!

I dag reiste jeg til selve hovedstaden! Skal jobbe med diagnosearbeid i to dager. Kjempespennende! Dagen i dag har gått med diagnosespesifikk likepersonsarbeid. Hva er det? Jeg er likeperson, har gått kurs i regi av NRF for å være til hjelp for andre som har noen av de samme plager som meg. Jeg er ikke ekspert! Nei, jeg er din like! For meg er det viktig å lytte til de som trenger det, være et medmenneske. Minne deg på om at veien alltid går videre, det finnes alltid valg og muligheter. Du kan finne din livskvalitet, som kan være bra, selv om det ikke blir den samme livskvaliteten som før.

I dag var vi samlet med mange diagnosegrupper og diagnosekontakter. Lærer masse av hverandre. Vår leder i ressursgruppen for fibromyalgi, Brigitte Rossøy, hadde et innlegg som jeg absolutt har tenkt å ta med meg videre ; husk å leve MED fibromyalgi og ikke FOR fibromyalgi, leve MED sykdommen og ikke FOR sykdommen! <3

#fibromyalgi #mallemey #NRF #norskrevmatikerforbund #hverdag #helse #likeperson #mestring #livskvalitet

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg